اخیرا ویدئویی روی خط رسانه‌های معاند فارسی‌زبان قرار گرفته که در آن شخصی اعلام می‌کند:‌ «۶۰درصد گونه‌های گیاهی جنگل چیتگر تهران نابود شده است!»

همشهری آنلاین ,عموم مردم به خبرهای محیط زیستی توجه بیشتری دارند و به همین خاطر بلندگوهای بیگانه سعی دارند دروغ‌های خود را گاهی با محور تخریب درختان و محیط‌زیست به جامعه تزریق کنند. پیش از این موضوع خشک‌شدن ۱۶هزار درخت چیتگر، قطع درختان بوستان‌های چیتگر، لاله و سرخه‌حصار نیز شایعه شده بود که بررسی‌ها نشان داد آنها دروغ‌هایی بی‌اساس هستند.

کاشت هزار اصله درخت
در مردادماه امسال، با حضور دادستان عمومی و انقلاب تهران هزار اصله درخت در فاز غربی بوستان چیتگر کاشته شده و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و زمانبندی‌های پیش‌بینی شده تعداد ۴هزار اصله دیگر نیز در شهریورماه کاشته ‌شده است. از سویی طبق اعلام سازمان منابع طبیعی کشور که مالک اصلی بوستان چیتگر است، گرما، آلودگی‌های خاک، ‌کاهش بارندگی و ورود آفات و حشرات چوب‌خوار تهدیدی برای کل محیط‌زیست کشور است و این موضوع بر اثر تغییرات‌ اقلیمی و خشکسالی عمومی کره زمین پدید آمده و ارتباطی با آبیاری درختان یک بوستان ندارد. مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران دراین‌باره می‌گوید: پیش از این دوره ده‌ها هزار درخت به‌دلیل کم‌آبی خشک می‌شد، اما در این دوره از مدیریت شهری برنامه‌ریزی‌هایی انجام شد تا درختان درصورت تنش آبی کمتر دچار بحران کم‌آبی شوند. در این میان تا پایان امسال حداقل ۵۰هزار اصله درخت جایگزین درختان خشک بوستان جنگلی چیتگر می‌شود. البته جایگزینی این درختان باید به‌تدریج و در زمان مناسب انجام شود. استفاده از درختان کم‌آب‌بر، سازگار و بومی و مقاوم در برابر آفت‌ها و بیماری‌ها و کاشت درختانی از قبیل زبان‌گنجشک، ارغوان، کاج سیاه و داغداغان ازجمله اقداماتی است که در این خصوص انجام خواهد شد.
همچنین به‌گفته محمدحسن فصیح، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه ۲۲‌ و طرح جایگزینی درختان بیمار پس از اقدامات لازم توسط اداره کل منابع طبیعی اجرایی می‌شود. اقدام مهم دیگر مدیریت شهری برای کاهش اثرات خشکسالی در بوستان چیتگر، رساندن خط انتقال آب در مرداد امسال بود. دراین باره خط انتقال پساب تصفیه‌خانه محلی به پارک جنگلی چیتگر با دبی ۲۰۰ لیتر بر ثانیه به بهره‌برداری رسید تا سهم منابع آبیاری این بوستان به حداکثر توان خود برسد.