دخترها جلودار و میاندار فرهنگ شیعه‌اند؛ غیرت می‌آفرینند، شور می‌آفرینند، قیام می‌سازند، علم می‌بخشند، آزاد می‌کنند و زندگی می‌سازند.

به گزارش همشهری آنلاین، علی مهدیان؛ استاد حوزه و دانشگاه در روزنامه همشهری نوشت،‌ این ایام حرم حضرت معصومه سلام‌الله شلوغ‌تر از همیشه است؛ همان که جمله «فداها ابوها» را پدر معصومش درباره او گفت؛ درباره یک دختر پاک؛ وقتی او پاسخ سؤال شیعیان را داده بود.

حول او اهل علم مدت‌هاست جمع شده‌اند و حتی پاسخ‌های مسائل علمی‌شان را از او می‌گیرند؛ مثل ملاصدرا، جزو سیره علما و فقها بود سر زدن هرروزه به او. هویت شیعه از حول مزار او شکل می‌گیرد؛ مزار یک دختر.
می‌گفتند یکی از علمایی که مزارش حول اوست در مکاشفه‌ای گفته بود: درخواست‌های کوچک و جزئی خود را از ما بخواهید. عالم را قرار است زیرورو کند این دختر.

شیخ عبدالکریم وقتی حوزه قم را کنار مزار او تاسیس ‌کرد و ۱۰۰نخبه حوزوی را برای این منظور با خود به قم آورد، آن هم در اوج تقیه دوران رضاخانی و به قول امام خمینی(ره) کار او به‌اندازه انقلاب مهم بود، بعد از ناکامی مشروطه به‌دلیل دوری علما از کانون قیام، او یک قدم مهم برداشت؛ یک قدم از کنار مزار این دختر پاک.

حالا نگاه کنید چگونه قیامی که از قم شکل گرفت و ایران را قائم کرد، تمام منطقه را به هم ریخته و دنیا را تکان می‌دهد تا بیدار کند؛ قیامی به‌دست علمایی زیر سایه همین دختر.
دختر در فرهنگ شیعه نقش کلیدی دارد؛ دختر یعنی بضعه الرسول؛ دختر یعنی سیده‌النساء؛ دختر یعنی جبل‌الصبر زینب‌(س)؛ دختر یعنی کاروان جهاد تبیین خون سیدالشهدا؛ دختران کوچکش را می‌گویم؛ دختر یعنی خط‌مقدم قیام.

دختران همانان که به فرماندهان جبهه حق انگیزه می‌دهند. حاج قاسم در نامه به دخترش می‌نویسد: «دختر عزیزم! چه کنم برای آن دختر بی‌پناهی که هیچ فریادرسی ندارد. من در چشمان خود نمک می‌ریزم که پلک‌هایم جرأت بر هم آمدن نداشته باشـد.» همسر شهید همدانی می‌گوید: «حاج‌حسین گفت: تکفیری‌ها دست و پای یکی از دخترها را قطع کرده بودند و در انظار مردم نشان می‌دادند. بعد رو به دخترم ادامه داد: اگر بمانم نمی‌توانم راحت زندگی کنم.»

دختر دختر دختر
همان‌که مصداق اجابت این جمله عمیق، خالصانه و مادرانه است که
رَبِّ إِنِّی نَذَرْتُ لَک مَا فِی بَطْنِی مُحَرَّرًا فَتَقَبَّلْ مِنِّی.

او را آزادش می‌کنم، از همه‌چیز، چون آنکه بنده تو است، آزاد است از همه استکبارها و ظالمان عالم. شد مریم و اینگونه نام دختر گره خورد به آزادی.
امروز دختران غزه و لبنان ببینید چه می‌کنند برای قیام کل عالم مقابل این تمدن استکباری جنایتکار. قیام برای آزادی از ظلم این جماعت به دستان دختران پاک.
دختر همان‌که این روزها در ایران پول‌ها و طلاهایش را می‌دهد برای آوارگان لبنان، دلش آنجاست.

دخترها جلودار و میاندار فرهنگ شیعه‌اند؛ غیرت می‌آفرینند، شور می‌آفرینند، قیام می‌سازند، علم می‌بخشند، آزاد می‌کنند و زندگی می‌سازند.
سلام بر معصومه، دختر پاک، دختر آدم و نوح و ابراهیم، دختر رسول‌الله(ص) و حسین(‌ع)، دختر امام کاظم(ع). سلام بر مظهر دخترانه هویت شیعه، مظهر دخترانه قیام، انقلاب و مقاومت. سلام بر دختر.

منبع: روزنامه همشهری