رییس جمهوری خلق چین تاکید کرد: ما دوست داریم شریک و دوست ایالات متحده باشیم.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از شفقنا؛ رویترز نوشت: به نقل از رسانه‌های داخلی، شی جین پینگ رییس جمهور چین در اظهارنظری گفت: مشارکت پایدار و موفق میان پکن و واشنگتن فرصتی برای دو طرف است که به جای ایجاد مانع برای همدیگر، عاملی برای توسعه یکدیگر باشند.

شی در نامه ای به ضیافت شام سالانه جوایز کمیته ملی آمریکا و چین در سال ۲۰۲۴ گفت: ما مایل هستیم با آمریکا دوست و شریک باشیم؛ این موضوع نه تنها برای دو کشور بلکه برای جهان مفید خواهد بود.

رییس جمهور چین همچنین گفت: روابطی که اکنون چین و آمریکا دارند یکی از مهمترین روابط دوجانبه در جهان است که بر آینده و سرنوشت بشریت تأثیر دارد. ما همیشه روابط دو کشور را بر اساس اصول احترام متقابل، همزیستی مسالمت آمیز و همکاری برد-برد مدیریت کرده و همیشه معتقد بوده‌ایم که موفقیت چین و ایالات متحده فرصتی برای موفقیت دیگری است.

گفتنی است چین و ایالات متحده باوجود اینکه بر سر مسائل بسیاری از جمله تجارت، خودروهای برقی، یارانه‌های اقتصادی، هنگ کنگ، تبت، مسلمانان اویغور، دریای جنوبی چین و تایوان اختلاف نظر دارند همواره بر ارتباط خوب مسالمت آمیز و ادامه تجارت با یکدیگر تاکید می‌کنند.

منبع: شفقنا