شهردار تهران جوشکاری ناسالم و سرایت آتش ناشی از آن به انبار چسب را علت آتش‌سوزی هفته اخیر در بازار آهن شادآباد اعلام کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره علت آتش سوزی هفته اخیر در بازار آهن شادآباد، گفت: شخصی به صورت ناایمن جوشکاری می کرده که جوشکاری به انبار چسب سرایت کرده و آتش سوزی رخ داده است. آتش سوزی فوق العاده شدید بود. ما عمده ایستگاه های آتش نشانی را بسیج کردیم. جانفشانی آتش نشانان و لطف خدا موجب شد که آتش سرایت نکند.

زاکانی با بیان اینکه در این حادثه ۷ نفر مجروح شدند، تصریح کرد: در این آتش سوزی متاسفانه ۲۰۰ مغازه سوخت و ۳نفر فوت شدند که البته آنها خود را محبوس کرده بودند.

به گفته زاکانی، برآورد خسارات و مسائل شادآباد نیاز به بازبینی اساسی دارد اما نکته قابل توجه اینکه شهرداری در این موارد تنهاست. همه دستگاه‌ها باید مسئولیت قبول کنند تا شهر به سمت آبادی و بافت پایدار پیش‌رود.

هدف گذاری در علا

شهردار تهران در بخش دیگر از سخنان خود در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: ۱۶ هزار ساختمان بالای شش طبقه از جمله علاءالدین را برای اولین بار هدف‌گذاری کردیم و در حال بررسی است. در گذشته این نمونه ساختمان ها بررسی می شد ولی فقط آتش نشانی بررسی می کرد ولی الان ۸ دستگاه دست به دست هم داده در بررسی می کنند که سه دستگاه آن در شهرداری است

وی افزود: اکنون بالغ بر ۵ هزار واحد بررسی شده و بیش از ۳ هزار واحد را هم تجزیه و تحلیل شده است که کدام واحدها پرخطر هستند و چه واحدهایی باید تخریب و نوسازی شوند. همچنین کدام ساختمان ها خطر ندارند. این میان ساختمان علاءالدین هم مورد بررسی قرار گرفته است.