سارقان خودرو به‌تازگی و به منظور سرقت سریع و آسان خودروهای شهروندان شگرد خاصی را به کار می‌برند که پیشگیری از آن امکان‌پذیر است.

به گزارش همشهری آنلاین، فیلمی در مجازی منتشر شده که یک شهروند گزارش داده در ساعت ۱:۵۰ بامداد تماسی از یک شماره ناشناس دریافت کرده که در آن ادعا شده بود شیشه خودرو وی پایین است و باید آن را بالا ببرد. این شهروند، با توجه به اینکه خودرویش به سیستم بالابر خودکار شیشه مجهز است، به این تماس مشکوک شده و بلافاصله موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع داده است.

به گفته شهروند، اپراتور ۱۱۰ تایید کرده که شماره‌ای مشابه شماره تماس‌گیرنده متعلق به پلیس است. با این حال، او توضیح می‌دهد که اخیرا برخی سارقان حرفه‌ای شبانه در خیابان‌ها پرسه می‌زنند و به صورت تصادفی شماره پلاک خودروها را یادداشت کرده و با تماس با پلیس و بهانه کردن سد معبر خودرو مربوطه، در نهایت پلیس با مالکان این خودروها تماس می‌گیرد. به این ترتیب، هنگامی که مالکین خودرو برای بررسی وضعیت ماشین خود از خانه خارج می‌شوند و درب خودرو رو باز می‌کنند، سارقان که در کمین هستند، اقدام به سرقت خودرو می‌کنند.

برای پیشگیری از گرفتار شدن در دام این شگرد سرقت چند نکته کلیدی وجود دارد که شهروندان باید در نظر بگیرند:

ـ اگر مجبور شدید برای بررسی خودرو از خانه خارج شوید، اصلا سوییچ را همراه نبرید تا سارقان در صورت حمله نتوانند خودرو را سرقت کنند.

ـ در مواجهه با تماس‌های مشکوک عجله نکنید. بهترین روش این است که چند دقیقه صبرکرده و بعد از گذشت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به محل مراجعه کنید تا از هرگونه کمین احتمالی جلوگیری شود.

ـ به‌جای مراجعه مستقیم به خودرو، ابتدا به عنوان یک عابر از کنار آن عبور کنید و بدون جلب توجه، وضعیت را بررسی کنید.

منبع: تسنیم