صدراعظم آلمان در پارلمان این کشور اظهاراتی را علیه پاسخ نظامی مشروع ایران به اقدامات متجاوزانه و ثبات‌زدای رژیم صهیونیستی مطرح کرده و بر تداوم حمایت تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی و حمایت‌های اتحادیه اروپا از اوکراین تاکید کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان روز چهارشنبه و در اظهاراتی در پارلمان این کشور با نادیده گرفتن حق مشروع ایران برای پاسخ دادن به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی، گفت: ما حمله موشکی ایران به اسرائیل را نمی‌پذیریم. ایران با آتش بازی می‌کند.

ایران ۱۰ مهر (اول اکتبر) طی عملیات «وعده صادق ۲» به اقدامات متجاوزانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور و به شهادت رساندن «اسماعیل هنیه» رئیس پیشین دفتر سیاسی حماس در تهران که از سوی ایران نقض حاکمیت ملی ایران و تروریسم برون‌مرزی تلقی شده بود،‌ ترور و به شهادت رساندن «سید حسن نصرالله» دبیرکل پیشین حزب‌الله لبنان و سردار «عباس نیلفروشان» مشاور ارشد نظامی ایران در لبنان طی حملات به جنوب این کشور، پاسخ داد.

مقامات ایران تاکید کرده‌اند که در صورت هرگونه اقدام متجاوزانه دیگری از سوی رژیم صهیونیستی و متحدان آن علیه ایران، زیرساخت‌های این رژیم و منافع متحدانش در منطقه هدف مشروع حملات نظامی ایران قرار خواهد گرفت.

ایران پشتر نیز در ۲۵ فروردین در پاسخ به حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق، با صدها پهپاد و موشک اراضی اشغالی را هدف قرار داد.

ایران این اقدام مشروع نظامی را مطابق بند ۵۱ منشور سازمان ملل و در راستای دفاع از منافع ملی خود دانسته است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که شولتس در حمایت از تحویل تسلیحات به رژیم صهیونیستی که دامنه جنایت‌های جنگی آن از غزه به لبنان نیز کشیده شده است، گفت: تحویل تسلیحات انجام می‌شود و در آینده نیز انجام خواهد شد.

اظهارات شولتس درباره تداوم حمایت تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی در پی این مطرح می‌شود که پیشتر، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه خواستار متوقف کردن عرضه تسلیحات به رژیم اشغالگر شده و گفته بود: من معتقدم که از امروز، اولویت بازگشت به حل و فصل سیاسی و پایان دادن به ارسال تسلیحات برای انجام فعالیت‌های نظامی در نوار غزه است. فرانسه به آنها سلاح نمی‌دهد. اولویت اکنون اجتناب از تشدید تنش است.

شولتس در بخش دیگری از اظهاراتش نیز درباره جنگ اوکراین گفت: حمایت از اوکراین در سال‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت. اتحادیه اروپا به اوکراین ۳۵ میلیارد یورو کمک مالی می‌کند.

«جوزپ بورل» مسئول سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، روز گذشته، در جمع خبرنگاران و پیش از نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا گفت که با توجه به از راه رسیدن زمستان و بدتر شدن وضعیت در اوکراین گفت: ما باید حمایت‌های خود را افزایش بدهیم. این تنها راهکار ممکن از جانب ماست. ما درباره اعطای تسهیلات اتحادیه اروپا به اوکراین گفت‌وگو خواهیم کرد.

مسئول اقدام خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که ما باید به چرخه «آن‌ها ویران می‌‎کنند، ما بازسازی می‌کنیم» پایان دهیم.

او با اشاره به این که با وجود سر رسیدن فصل سرما و هدف قرار گرفتن شبکه برق در اوکراین گفت: اوکراین در حال مقاومت است اما به حمایت بیشتری نیاز دارد.

منبع: ایسنا