کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور با قرائت بیانیه‌ای از ادعای رژیم صهیونیستی در ترور یحیی سنوار، رهبر جنبش حماس دفاع و حمایت کرد.

به گزارش همشهری آنلاین،‌ هریس بدون اشاره به یک سال جنایت رژیم صهیونیستی مدعی شد که با ترور سنوار «عدالت اجرا شده است» و در نتیجه آن ایالات متحده آمریکا، رژیم صهیونیستی و سراسر جهان «وضعیت بهتری دارند.»

معاون رئیس‌جمهور آمریکا همچنین اظهار داشت: «در طول سال گذشته نیروهای عملیات ویژه و اطلاعاتی آمریکا به منظور یافتن و ردیابی سنوار و دیگر رهبران حماس همکاری نزدیکی با همتایان اسرائیلی خود داشتند.»

هریس در ادامه بیان کرد که این ترور فرصتی به ما می‌دهد که به جنگ غزه پایان دهیم. وی در این باره افزود که جنگ غزه «باید به گونه‌ای پایان یابد که اسرائیل امن شود، اسرا آزاد گردند، رنج و عذاب در غزه پایان یابد و فلسطینیان بتوانند به حق خود برای عزت، امنیت و آزادی پی ببرند. و هم‌اکنون زمان آن رسیده است که روزهای بدون قدرت حماس آغاز شود.»

این اظهارات در حالی مطرح شد که جنبش حماس با رأی مردم در نوار غزه به قدرت رسیده بود و از حقوق ابتدایی فلسطینیان در این باریکه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی دفاع می‌کرد.

رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ غزه تاکنون دستکم ۴۲ هزار ۴۳۸ فلسطینی را به شهادت رسانده و ۹۹ هزار و ۲۴۶ تن دیگر را نیز مجروح کرده است.

منبع: فارس