مقام‌های رژیم صهیونیستی به شبکه سی‌ان‌ان گفتند که ممکن است تل‌آویو از جسد یحیی السنوار به عنوان «برگه چانه‌زنی» برای آزادی اسرای اسرائیلی در غزه استفاده کند.

به گزارش همشهری آنلاین، با گذشت دو روز از اعلام شهادت یحیی السنوار، گروه گرفتن جسد او توسط مقام‌های رژیم صهیونیستی خبرساز شده است.

خبرنگار ارشد سی‌ان‌ان متیو چنس گزارشی برای این رسانه آمریکایی درباره شهادت یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی حماس منتشر کرد و به سراغ «منابع اسرائیلی» رفت.

این منابع که نامشان فاش نشده است، به او گفتند که امکان استفاده از جسد شهید السنوار برای «چانه‌زنی» به منظور آزادی اسرای اسرائیلی از غزه وجود دارد.

به روایت دو منبع اسرائیلی، السنوار در عملیات طوفان الاقصی، «مسئول قتل عام بیش از ۱۲۰۰ نفر و ربوده شدن بیش از ۲۵۰ نفر بود اما ممکن است کلید تضمین بازگشت گروگان‌ها باشد.»

آنها گفتند که جسد او می‌تواند به عنوان یک «برگه چانه زنی» برای تضمین آزادی اسرائیلی‌ها از اسارت در غزه مورد استفاده قرار گیرد.

به ادعای روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، «بیش از ۱۰۰ اسیر اسرائیلی همچنان در دستان حماس هستند البته این گروه تروریستی بسیاری از آنها را کشته است.»

یک منبع دیپلماتیک رژیم صهیونیستی به سی‌ان‌ان گفت: «اگر حماس می‌خواهد بقایای (جسد) او را با اسرائیلی‌ها مبادله کند، مشکلی نیست.»

در گزارش این رسانه آمریکایی آمده که جسد شهید السنوار در یک مکان محرمانه و ایمن در فلسطین اشغالی نگهداری می‌شود.

یک منبع صهیونیست با بیان اینکه بازگشت جسد السنوار به غزه حتی ممکن است به چنین توافقی بستگی داشته باشد، به سی‌ان‌ان گفت: «در غیر این صورت، تحویل او اتفاق نخواهد افتاد.»

منبع دوم اما درباره بازگرداندن جسد او به غزه هشدار داد که این کار می‌تواند «یک حرکت ناخواسته برای حامیان حماس باشد چرا که می‌تواند قبر السنوار را به زیارتگاه و الهام بخش تروریسم تبدیل کند.»

منبع: فارس