مفتی کشور عمان اظهار داشت که تنها افراد فرومایه و پست شهادت مجاهدان فی سبیل‌الله در میدان عزت و شرافت را به سخره می‌گیرند.

به گزارش همشهری آنلاین، شیخ احمد بن حمد الخلیلی مفتی کشور عمان در سخنانی اهانت شبکه سعودی MBC به شهدای جبهه مقاومت را محکوم کرد.

مفتی عمان در پیامی نوشت: «من بسیار تعجب می‌کنم که فردی از مرگ شخص دیگر اظهار شادی کند، مرگ سرنوشتی است که خداوند برای همه مقرر کرده است و هیچکس را یارای رهایی از آن نیست لذا شادی در مرگ دیگری بی‌معناست، حال اگر شادی‌کننده منتسب به امت اسلام و فرد مُرده هم مسلمان باشد که وضع متفاوت‌تر خواه بود.»

الخلیلی افزود: «در صورتی که این شادی برای مرگ مسلمانی باشد که برای جهاد در راه خدا در میدان شرف و عزت به شهادت رسیده باشد، دلیل این شادی چه می‌تواند باشد؟ این مرگی است که عاقلان و خردمندان آرزوی آن را دارند، نداشتن عقل و خِرد موجب بروز این لغزش‌ها می‌شود.»

مفتی عمان تاکید کرد: «شادی برای مرگ مجاهدان فی سبیل‌الله چیزی جز پستی و فرومایگی و رذالت نیست، تنها کسی انسان‌های شرافتمند که در میدان جهاد به شهادت می‌رسند را به سخره می‌گیرد که پست و زبون بوده و از نعمت عقل و بصیرت بی‌بهره باشد.»

شبکه سعودی MBC روز جمعه در گزارشی در نهایت حقد و کینه از رهبران شهید مقاومت؛ از آن‌ها با عنوان «تروریست» یاد کرد؛ شبکه‌ای که در طول یک سال گذشته به تریبونی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

شبکه MBC در گزارش آخر هفته خود، بزرگانی چون شهید سید حسن نصرالله، شهید قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و شهید اسماعیل هنیه و شهید یحیی السنوار و دیگر شهدای شاخص مقاومت را تروریست نامید؛ اهانتی که با واکنش شدید کاربران عربی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی همراه شده است.

در پی این واکنش‌ها، صفحه ام.بی.سی در شبکه اجتماعی ایکس، پست مربوط به این گزارش را حذف کرد، اما هرگز حاضر به عذرخواهی نشد؛ این گزارش در آرشیو این شبکه همچنان موجود است.شبکه MBC شهید «صالح العاروری» را «مسئول حملات تررویستی خونین» و شهید «یحیی السنوار» را «قصاب خان یونس» خطاب کرد و هیچ اشاره‌ای به نسل‌کشی 42 هزار فلسطینی با اکثریت زن و کودک در غزه به دست رژیم تروریستی اسرائیل نکرد.

جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای با ابراز نفرت از این گزارش، آن را یک فروپاشی اخلاقی برای این شبکه و مدیرانش دانست و خواستار عذرخواهی این شبکه سعودی شد.

منبع: فارس