تحلیلگر جهان عرب با اشاره به شهادت قهرمانانه «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در میدان نبرد، به حمله پهپادی به منزل نخست وزیر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت که سران تل آویو از این پس از ترس و وحشت بقیه عمر خود را در پناهگاه‌هایی در عمق هفتاد متری زیر زمین می‌گذرانند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رای الیوم، «عبدالباری عطوان» نوشت: یعنی چه که پهپاد حزب الله به اتاق خواب «بنیامین نتانیاهو» در قیساریا برسد؟ این انتقام اولیه سنوار امیر شهداست یا مقدمه‌ای برای تحولات خطرناکتر؟ امیر شهدا از مقر فرماندهی خود در زیر زمین در غزه خارج شد تا با دشمنان بجنگد و اسوه و الگویی در شهادت برای همه نسل های آتی باشد، اما برادران و متحدان او در حزب الله تصمیم گرفتند که انتقام خون او و همه شهدا را بگیرند و در میان همه مسئولان صهیونیست که با حمایت بی شرمانه آمریکا و غرب، مرتکب جنایات نسل کشی در غزه و لبنان می‌شوند، رعب و وحشت افکنند.

وی افزود: اینکه پهپادی که رزمندگان حزب الله از پایگاه خود در لبنان به پرواز درآوردند، بتواند بیش از هفتاد کیلومتر را طی کند و به هدف خود یعنی منزل نتانیاهو در شهر قیساریا در شمال فلسطین اشغالی برسد و آن را منفجر کند و همه سامانه های پدافندی هوایی و زمینی اسرائیلی جدید ساخت آمریکا را پشت سر بگذارد، دستاورد نظامی و اطلاعاتی بسیار بزرگ و شکست خطرناک و دردناک برای رژیم اشغالگر و همه سرویس های امنیتی و پدافند هوایی و زمینی آن است.

عطوان بیان کرد: قبلا هم گفتیم که سرمستی نتانیاهو درباره شهادت سنوار قهرمان زیاد به طول نخواهد انجامید و این هشدار سریع تر از انتظار عملی شد، زیرا پهپاد مبارک به اتاق خواب نتانیاهو و همسرش ساره رسید و این بدان مفهوم است که او و دیگر مسئولان صهیونیست باید بقیه عمر خود را در پناهگاه هایی در عمق هفتاد متری زیر زمین از ترس و وحشت بگذرانند.

این تحلیلگر ادامه داد: مقامات اسرائیلی که در وحشت و آشفتگی به سر می‌برند، پس از این رخنه بزرگی که شیربچه های شهید حسن نصرالله رقم زدند، حالت فوق العاده و آماده باش کامل به منظور حمایت از همه مسئولان صهیونیست و همه شخصیت های امنیتی و اطلاعاتی اعلام کردند، زیرا تهدید خطرناک و جدی و بی سابقه را درک کرده‌اند.

وی با اشاره به پهپادهای شناسایی هدهد حزب الله نوشت: این هدهدها با منقار دراز خود، رادارهای اسرائیلی را به زانو درآورده و اهداف خود را در تصویربرداری از همه مراکز، پایگاه‌ها و مقرهای امنیتی و نظامی و زیرساختهای رژیم اشغالگر در حیفا، تل آویو، نهاریا، صفد و طبریا محقق ساخت و به حزب الله این امکان را داد که این اماکن را هدف قرار دهند. نتانیاهو از ترور امیر شهدا، ابو ابراهیم به خود می نازد و فرمانده موساد و دار و دسته تروریست خود از این خبر غرق در شادی هستند و این با وجود آن است که شهید سنوار خود نوع شهادت، مکان و زمان آن را انتخاب کرد و با شجاعت تمام با وجود آسیب دیدن بازویش جنگید و سرویس های امنیتی کاری از پیش نبردند؛ اما نتانیاهو همانند موش زیر زمین خواهد مُرد و همانطور که به شدت از ترور سید شهید نصرالله پشیمان شد، بسیار شدیدتر از ترور امیر شهدا سنوار پشیمان خواهد شد. عملیات دو اردنی در مرز فلسطین اشغالی و اردن و زخمی کردن دو نظامی صهیونیست، آغاز کار است.

سردبیر رای الیوم اضافه کرد: در این مقاله و تحلیل از آرزو سخن نمی‌گوییم، بلکه مبتنی بر بیانیه های اتاق عملیات مقاومت اسلامی در لبنان سخن می‌گوییم که هر چه بیان کرده بزرگتر و خطرناکتر آن تحقق یافته و در جدیدترین بیانیه خود، بشارت انتقال به مرحله دوم عملیات یعنی خارج کردن موشک های و پهپادهای دقیق از آشیانه و رهسپار کردن آنها به سمت اهداف راهبردی در عمق فلسطین اشغالی را داد و پهپادی که اتاق خواب نتانیاهو را هدف قرار داد، سرآغازی برای اهداف اصلی آتی است که بسیار مهمتر خواهد بود.

به گفته عطوان، «اهداف آتی محور مقاومت فقط ترور نتانیاهو، گالانت و هالیوی نخواهد بود، بلکه نابودی پروژه صهیونیزم و ریشه کنی آن خواهد بود؛ صهیونیزمی که مانند سرطان امنیت بشریت و ثبات آن را نه تنها در منطقه بلکه در کل دنیا نابود می کند و جهان را به سمت جنگ جهانی و چه بسا جنگ هسته ای سوق می دهد.»

وی نوشت: در پایان خطاب به نتانیاهو می‌گوییم، شما زندگی خود را ارزشمند می دانید، اما زندگی ما باارزش تر است. تفاوت میان ما و شما این است که شما به خاطر ارتکاب اقدامات شرورانه و نسل کشی، کشتار کودکان و نوزادان می میرید، اما مردان و زنان و کودکان ما از مرگ هراسی ندارند و در راه عدالت و انسانیت، حقوق مشروع و زندگی همراه با کرامت شهید می شوند و به همین علت است که بخش اعظم دنیا در کنار ما و علیه جبهه شر و خونریز هستند. حتما پیروزی از آن ماست.