جانشین فرمانده انتظامی مشهد گفت: با تلاش کارشناسان پلیس فتا مشهد متهمی که با ترفند فروش رمز ارزهای تقلبی اقدام به کلاهبرداری از ۶ شهروند کرده بود، به دام افتاد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سرهنگ محمد چراغ اظهار کرد: با دریافت مرجوعه قضائی از سوی مردی جوان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از وی توسط فردی سودجو و ناشناس، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا مشهد قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی مشهد افزود: در بررسی اظهارات مالباخته مشخص شد این فرد یک دستگاه سواری BMW کروک به ارزش ۲۷ میلیارد ریال که پس از این که ۲ ماه در بنگاه اتومبیل به فروش نرفته در یک سایت واسطه گر آگهی می‌کند و پس از یک هفته از انتشار آگهی، فردی با وی تماس گرفته و پیشنهاد معاوضه خودرو با رمز ارز را مطرح می‌کند.

وی گفت: در ادامه با توافق بر سر مبلغ، خودرو را با انتقال ۵۱ هزار دلار رمز ارز به کیف پول الکترونیکی اش به صورت قولنامه ای فروخته و پس از انجام معامله، فروشنده خودرو قصد انتقال رمز ارزها به صرافی را داشته که متوجه می‌شود رمز ارزها تقلبی و بی ارزش هستند و قابلیت انتقال ندارند.

چراغ تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی دقیق اظهارات مالباخته با استفاده از سرنخ‌های به جامانده متهم را در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و با اشراف اطلاعاتی در محدوده شرق شهر مشهد ردزنی و در اقدامی ضربتی او را در حال خارج شدن از مخفیگاهش دستگیر می‌کنند.

جانشین فرمانده انتظامی مشهد بیان کرد: متهم ۳۰ ساله که در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود در ادامه تحقیقات در مواجهه با مالباخته و مستندات به دست آمده به کلاهبرداری خودرو BMW و فروش آن به مبلغی پایین اعتراف کرد.

وی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات با توجه به مستندات دیجیتالی کشف شده از تلفن همراه متهم و گزارش چند شکایت مشابه دیگر با همین شگرد متهم مورد بازجویی‌های فنی کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و به کلاهبرداری از ۵ شهروند دیگر با همین شگرد در مجموع به ارزش بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال اعتراف کرد.

چراغ اظهار کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

جانشین فرمانده انتظامی مشهد تاکید کرد: اساساً کار و فعالیت در حوزه رمز ارزها تابع مقررات خاص خود بوده و به دانش و تخصص مرتبط با این حوزه نیاز دارد که به شهروندان توصیه می‌کنیم برای هرگونه سرمایه گذاری و فعالیت، ضمن کسب دانش مربوطه در هر زمینه، حتماً از مبادی قانونی اقدام کنند و مراقب این گونه روش‌های فریبنده نیز باشند.

منبع: مهر