نتایج مرد اسپانیایی در لیگ عالی است اما نقطه‌ضعف او به مسابقات آسیایی مربوط می‌شود.

به گزارش همشهری‌آنلاین، خوان کارلوس گاریدو توانسته تا حد زیادی خودش را روی نیمکت پرسپولیس جا بیندازد و حتی بین هواداران هم به محبوبیت دست پیدا کند. او با کسب ۱۴امتیاز از ۶بازی در رده دوم جدول رده‌بندی قرار دارد و مخصوصا با توجه به برتری در دربی تهران، از هر جهت وضعیت خوشایندی دارد. از یاد نبریم که قرعه تیم او در شروع لیگ هم دشوار بود و به‌خوبی از پس گذراندن این پیچ‌وخم‌ها برآمد. با این حال، باگ گاریدو در برهه فعلی، به کسب نتایج نامطلوب در لیگ نخبگان آسیا مربوط می‌شود.

پرسپولیس در نخستین بازی‌اش در این تورنمنت، در حالی مقابل الاهلی عربستان شکست خورد که دوست و دشمن روی عملکرد خوب سرخ‌ها صحه گذاشتند. حق این تیم در آن بازی ابدا شکست نبود و شاگردان گاریدو صرفا مقهور گل دقایق ابتدایی تیم حریف شدند. پرسپولیس بازی دوم را هم نبرد اما قصه این یکی فرق می‌کرد. سرخپوشان در فضای سرخوشانه بعد از پیروزی در دربی تهران باید از پاختاکور ازبکستان پذیرایی می‌کردند و حتی گل اول بازی را هم خیلی زود زدند اما در ادامه نمایش بسیار ضعیفی ارائه دادند و نهایتا یک-یک مساوی کردند. در این مسابقه البته فاکتور چمن خراب و بی‌کیفیت هم به‌شدت روی نمایش قرمزها اثر داشت و مانع از آن شد که آنها فوتبال خودشان را بازی کنند.

بعد از مسابقات ملی، حالا دوباره برگشته‌ایم به بازی‌های باشگاهی و حالا گاریدو باید نشان بدهد واقعیت تیمش کدام است؛ مجموعه هماهنگ و خوش‌ریتم دربی و بازی با الاهلی یا گروه ازهم‌گسیخته مسابقه با پاختاکور و چادرملو؟ قرمزها در حالی امروز به مصاف السد می‌روند که چمن خوب ورزشگاه دوحه می‌تواند به آنها در ارائه یک بازی بهتر کمک کند. السد اگرچه در بازی قبلی با ۲گل استقلال را برد اما واقعا تیم مخوفی نیست و فروپاشی روحی شاگردان نکونام در زمان برگزاری آن مسابقه را نباید نادیده گرفت. تیم قطری در نخستین بازی‌اش در این تیم تورنمنت برابر العین امارات به تساوی یک-یک دست یافته بود.

منبع: روزنامه همشهری