همشهری آنلاین: مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران گفت: دو طبقه کردن اتوبان امام علی (ع) از پل آغاز تا جاده دولت آباد برنامه ریزی شده که عملیات اجرایی برای یک کیلومتر آن در حال انجام و سایر بخش‌های آن در دست مطالعه است.

دکتر مسعود نصر آزادانی مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران در گفتگو با سما با اشاره به اجرای طرح دو طبقه کردن اتوبان امام علی (ع) از خیابان پیروزی تا شهید محلاتی گفت: عملیات اجرایی این بخش از اتوبان به سرعت در حال اجراست و امکان دو طبقه بودن در آن مشهود شده است.

وی هزینه بالای رفع معارض را از دلایل دو طبقه کردن این اتوبان دانست و افزود: با این اقدام تعداد معارضان ملکی حذف و یا به حداقل می‌رسد و در حال حاضر نیز معارضان ملکی بسیار کمی در مسیر قرار دارند.

نصر آزادانی خاطر نشان کرد: خیابان پیروزی تا محلاتی به طول یک کیلومتر ،به عنوان تجربه اولی است که در این مسیر اجرا می‌شود و به صورت پایلوت به بهره برداری می‌رسد.

وی از اتمام عملیات سازه‌ای این بخش از مسیر تا پایان سال خبر داد و گفت: پروژه دو طبقه کردن اتوبان امام علی (ع) از پل آغاز تا جاده دولت آباد برنامه ریزی شده که برای بخش عمده‌ای از آن کار مطالعاتی می‌شود و هنوز کار میدانی آن آغاز نشده است.

به گفته مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران، در صورت تامین فاینانس، پس از مراحل مطالعاتی، عملیات اجرایی سایر بخش‌های این اتوبان نیز انجام می‌شود.