مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد در خصوص حواشی ایجادشده با اعتراض بعضی از دانشجویان به افزایش مبلغ شهریه این دانشگاه در سال تحصیلی جدید توضیح داد.

به گزارش همشهری آنلاین، سید امیر محجوب مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی در توضیح حواشی ایجادشده درخصوص اعتراض برخی دانشجویان به افزایش مبلغ شهریه در سال تحصیلی جدید در جهت تنویر افکار عمومی نکاتی را در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) عنوان کرد.

وی گفت: افزایش شهریه دانشگاه آزاد اسلامی تنها برای حدود ۲۵۰۰ نفر از دانشجویان پذیرش شده در چند رشته مربوط به شاخه پزشکی بوده است. در این میان بیش از ۲۰۰۰ نفر ثبت‌نام خود را نهایی و شهریه را پرداخت کرده‌اند.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد افزود: از حدود ۳۰۰ نفر باقیمانده معمولا هر سال، مستقل از شهریه، تعدادی ثبت‌نام خود را نهایی نمی‌کنند و انصراف می‌دهند. نهایتا ثبت‌نام حدود ۱۵۰ نفر از دانشجویان نیمه‌تمام باقیمانده است که به افزایش مبلغ شهریه در سال تحصیلی جدید اعتراض دارند.

وی ادامه داد: افزایش شهریه این رشته نیز منطق خاص خود را دارد. با توجه به هزینه‌های رشته پزشکی و مطابق اذعان مسئولان وزارت بهداشت، نرخ تمام‌شده شهریه برای این رشته‌ها محاسبه شده است. با این وجود، همه این هزینه‌ها از دانشجو گرفته نمی‌شود و بخشی از طریق درآمدهای غیر شهریه‌ای تأمین می‌شود.

منبع: مهر