آرسنال با دریافت بیشترین کارت قرمز در میان تیم‌های لیگ برتر انگلیس خشن‌ترین تیم این فصل جزیره است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، آرتتا ۷۰۰‌میلیون پوند هزینه روی دست باشگاه آرسنال گذاشته و تنها ۲جام فرعی برده. این جمله حالا می‌تواند دستمایه انتقادات از سرمربی توپچی‌ها باشد. سرمربی اسپانیایی می‌توانست مقابل تیم گمنام بورنموث، تیمش را به برد شماره ۲۰۰۰در تاریخ لیگ سطح اول فوتبال انگلستان برساند و پس از لیورپول دومین باشگاهی باشد که به این رکورد می‌رسد. اما آرسنال باز هم اخراجی داد و این‌بار نوبت سالیبا بود. او نشان داد جنبه آن همه تعریف و تمجید نداشته؛ بازیکنی که در دقیقه‌۳۰اخراج مستقیم شد و ۳بازی بعدی را هم از دست داد. تیم آرتتا جوری ساخته شده که بعد از ۱۰نفره شدن امکان ندارد پیروز شود. خود این مربی هم بعد از بازی گفت برای پیروزی باید ۱۱نفره بود. او در بازی با منچسترسیتی و وستهم نیز بعد از ۱۰نفره شدن، گل خورده بود.

آرسنال سرانجام در خارج از خانه باخت. این شکست ۲بر صفر، نخستین باخت آنها در یک بازی خارج از خانه در لیگ از دسامبر ۲۰۲۳ مقابل فولام بود. پیش از متحمل شدن نخستین شکست فصل، توپچی‌ها در ۱۲‌بازی خارج از خانه اخیر خود در لیگ، ۱۰‌برد و ۲تساوی (هر دو مقابل منچسترسیتی) کسب کرده بودند.

آرسنال خشن‌ترین تیم لیگ برتر است. بیشترین کارت قرمز در میان تیم‌های لیگ‌برتر در فصل ۲۵-۲۰۲۴؛ آرسنال (۳)، ناتینگهام فارست و ساوتهمپتون (۲). توپچی‌ها در ۲فصل گذشته روی‌هم ۲کارت قرمز دریافت کرده بودند.

از زمانی که میکل آرتتا در باکسینگ‌دی سال ۲۰۱۹هدایت آرسنال را در دست گرفته، بازیکنان این تیم ۱۸بار کارت قرمز دریافت کرده‌اند که دست‌کم ۵مورد بیش از هر تیم دیگری است.

این دومین شکست لیگ برتری آرسنال در سال ۲۰۲۴بود؛ ۲۶بازی، ۲۱برد، ۳تساوی و ۲شکست.

منبع: روزنامه همشهری