تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶

در روزی که فرگوسن از منچستری‌ها قهر کرد و به اسکاتلند رفت، تیم تن‌هاخ خودی نشان داد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، فعلا از اخراج تن‌هاخ از منچستریونایتد خبری نیست، چون تیمش مقابل برنتفورد هم کام‌بک زد و هم خوب بازی کرد. در این بازی فرگوسن روی سکوها دیده نشد، چون به‌تازگی رتکلیف، یکی از سهامداران عمده باشگاه اعلام کرده در پایان فصل حقوق ۲.۱میلیون پوندی او به‌عنوان سفیر یونایتد قطع خواهد شد. اسطوره منچستر همزمان با این مسابقه برای تماشای دیدار آبردین (تیم سابقش) و سلتیک در سلتیک‌پارک اسکاتلند حضور داشت. فرگی بین سال‌های ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۶ هدایت آبردین را بر عهده داشت و همراه با این تیم، فاتح لیگ اسکاتلند، جام‌حذفی و جام برندگان جام اروپا شد. در حضور او آبردین هم کام‌بک زد و بازی را ۲-۲ مساوی کرد تا هر دو تیم با ۲۲امتیاز در صدر جدول لیگ اسکاتلند به کارشان ادامه دهند.

درحالی من‌یونایتد در نیمه‌اول بازی با یک‌گل از برنتفورد عقب افتاد که ۱۰نفره بازی می‌کرد. در دقایق پایانی نیمه اول، دلیخت مصدوم شد و به‌دلیل خونریزی سرش مجبور شد زمین را ترک کند. در غیاب او تیم گل خورد؛ پس از ۳بار خروج توپ از زمین و روی یک کرنر. در نیمه‌دوم نه‌تنها الخاندرو گارناچو این گل را جبران کرد که راسموس هویلوند هم گل پیروزی تیم را زد.

یونایتد در ۴بازی خانگی این فصل خود در لیگ برتر که مقابل فولام، لیورپول، تاتنهام و برنتفورد قرار گرفت، گلی در نیمه ‌اول نزد، همچنین در ۴بازی آخر خود در لیگ. آخرین گل نیمه‌اولی آنها در هفته چهارم توسط رشفورد به ساوتهمپتون زده شد.

رشفورد به ۱۲۰گل و پاس‌گل با پیراهن من‌یونایتد رسید. او با پاس‌گلی که در این بازی داد، چهارمین بازیکن تاریخ منچستریونایتد شد که حداقل ۸۰گل و حداقل ۴۰پاس گل دارد؛ پس از رونی، گیگز و اسکولز. رشفورد ۸۴گل و ۴۰پاس‌گل در کارنامه‌اش ثبت شده است.

برونو فرناندز از زمان پیوستن به منچستریونایتد روی ۱۵۰گل در تمامی رقابت‌ها تأثیر مستقیم گذاشته و در این مقطع آمار او بهتر از هر هافبکی است که در ۵لیگ بزرگ اروپایی حضور دارد. برونو فقط ۲پاس‌گل دیگر تا تبدیل شدن به بهترین پاسور پرتغالی تاریخ لیگ برتر فاصله دارد؛ برناردو سیلوا (۴۵پاس‌گل)، نانی (۴۳)، برونو فرناندز (۴۳) و کریستیانو رونالدو (۳۷).

برنتفورد استاد از دست دادن برتری است. آنها فصل پیش و با حفظ برتری مقابل حریفان می‌توانستند ۳۰‌امتیاز جمع کنند اما این تعداد امتیاز را از دست دادند. آنها این فصل هم ۱۱‌امتیاز از دست داده‌اند. هر دو رکورد فصل است. برنتفورد در هر یک از ۶بازی اخیر خود در لیگ برتر گل نخست را به ثمر رسانده است.

منبع: روزنامه همشهری