نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس گفت: یکی از بنیادی‌ترین اقدامات این دوره از مدیریت شهری پایتخت، اجرای طرح «من شهردارم» است.  

به گزارش همشهری آنلاین، حسین حق‌وردی اظهار کرد: مدیریت شهری به صورت شبانه‌روزی با زندگی مردم سر و کار دارد؛ بنابراین هر چه‌قدر بتواند نظرات مردم را دریافت و برابر نظر آن‌ها مشکلات را برطرف و مسائل را حل کند، رضایتمندی شهروندی را رقم خواهد زد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، با بیان این‌که در دوره مدیریت شهری ششم در تهران، اقدامات ارزشمندی در حوزه‌های حمل و نقل شهری مانند مترو، واردات اتوبوس‌های جدید و انعقاد قرارداد با کشور چین و نیز اجرای پروژه‌هایی که از دوره‌های قبل مغفول مانده بود مانند بزرگراه یادگار امام (ره) و کمربندی شرق تهران، صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: ماهیت اصلی طرح من شهردارم هم براساس نظرات شهروندان، احترام به این نظرات و اجرای نظرات خود شهروندان است؛ یعنی مردم، اولویت‌های محله و منطقه محل سکونت خودشان را «خودشان» انتخاب می‌کنند و این موضوع تجربه خوب و زمینه‌ساز طرح‌های دیگری در آینده برای مشارکت بیشتر و بهتر مردم در امور شهری است و امیدوارم که این اقدامات مؤثر و ماندگار شهرداری تهران به عنوان یک الگوی موفق مدیریت شهری، مورد توجه سایر شهرداری‌های کشور نیز قرار گیرد.

وی با اشاره به این‌که در این طرح که توسط شهرداری تهران در پایتخت اجرا شده است، مردم پای کار آمدند و پیشنهادهای خود را برای نیازهای هر محله اعلام کردند و پروژه‌های مهم در معرض انتخاب خود شهروندان قرار گرفت، گفت: اجرای این‌گونه طرح‌ها از یک طرف زمینه نهادینه ‌شدن فرهنگ مشارکت را فراهم می‌کند و از سوی دیگر، عامل اعتمادسازی در میان شهروندان است.

بیشتر بخوانید: «من شهردارم» از مصادیق توسعه فرهنگ شهروندی است

طرح من شهردارم تا کنون دو دوره در پایتخت به اجرا در آمده است. در دوره نخست حدود ۳۵۰ هزار نفر از شهروندان و در دوره دوم آن (سال ۱۴۰۲) یک میلیون و ۳۵۲ هزار و ۱۳۹ نفر از شهروندان تهرانی مشارکت و پروژه‌های منتخب خود را برای تخصیص بودجه و اجرا توسط شهرداری تهران انتخاب کردند، سومین دوره طرح «من شهردارم» نیز امسال با تمرکز ویژه بر مدارس شهر تهران و مطالبات دانش‌ آموزان به اجرا در خواهد آمد.

منبع: همشهری آنلاین