وضعیت هوای فردا پنجشنبه (۳ آبان) با هشدار زرد برای ۲۱ استان همراه است. بارش در برخی شهرهای نیمه شمالی کشور و ارتفاعات ادامه دارد. 

به گزارش همشهری آنلاین ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، نیمه شرقی زنجان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، ارتفاعات و دامنه استانهای مازندران، گلستان و شرق گیلان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، یزد و نیمه شمالی کرمان با صدور هشدار زرد همراه است.
احتمال آبگرفتگی محلی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، صاعقه، لغزندگی بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال ریزش سنگ، احتمال رانش کوه، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ و سازه‌های موقت و احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات از جمله مخاطرات این اثر است.
علاوه بر این، کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد در استان‌های واقع در نیمه شمالی کشور و بارش برف در ارتفاعات برای فردا (۳ آبان) پیش‌بینی می‌شود.
بنا بر گزارش سازمان هواشناسی کشور وضعیت هوای فردا برای بخش‌هایی از مرکز و جمعه در مناطقی از مرکز شرق و شمال شرق کشور در برخی از ساعت‌ها وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی کرده‌است.