آخر هر هفته زهرا شمس‌احسان، عضو شورای اسلامی شهر تهران با برگزاری نشست «چهارشنبه‌های کرامت» راهی یکی از مناطق ۲۲ گانه شده و در جمع فعالان اجتماعی و خیران پایتخت حاضر می‌شود و ضمن شنیدن صحبت‌های آنها  راهکارهای خدمات‌رسانی بیشتر به آنها را پیشنهاد می‌دهد.

همشهری: در قالب این برنامه که روز گذشته در هشتمین تکه پایتخت برگزار شد، شمس‌احسان در حضور فاطمه تنهایی، شهردار منطقه ۸ و معاونانش، درباره موضوع‌های قابل‌توجهی صحبت کرد.

۱ یکی از مشوق‌های مدیریت شهری برای مؤسسه‌ها و سازمان‌هایی که در راستای مسئولیت اجتماعی فعالیت فرهنگی و اجتماعی می‌کنند، اجرای بند۶ ماده۵۵ قانون شهرداری‌هاست که شهرداری با مصوبه شورای شهر می‌تواند اراضی و ابنیه خود را با حفظ مالکیت به‌صورت رایگان یا با شرایط معین در اختیار این مؤسسات قرار دهد.
۲ به‌رغم تأکید بر اتخاذ تدابیر لازم برای اجرای مصوبه از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری تاکنون، هنوز این مهم محقق نشده که لازم است این اقدام فورا انجام و دغدغه شورای شهر، شهروندان و کارآفرینان و مؤسسات مربوطه مرتفع شود.
۳ مراکز مهارت‌آموزی کوثر باید از نگاه تجاری خارج شوند و به رسالت قبل خود بازگردند. بهره‌برداران این مراکز باید مسئولیت توانمندسازی، تصمیم‌سازی‌ و تصمیم‌گیری جامعه هدف را مهم‌ترین اولویت خود قرار دهند.
۴ ضروری است مدیریت شهری با تنظیم لایحه‌ای برای رایگان شدن مراکز بهره‌برداری کوثر با قید اشتغال جامعه هدف و توانمندسازی آن برای ورود این افراد به پروسه کار و اشتغال، زمینه فعالیت آنان را سهل و آسان کند.

منبع: روزنامه همشهری