مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از فعال شدن ۵ مددسرای سیار فصلی در میادین مهم و پرتردد شهر تهران خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، چند روزی است که کاهش دما در تهران اتفاق افتاده و ساماندهی کارتن خواب ها و بی خانمان ها با فوریت و اولویت پیگیری می شود. علاوه بر ۲۰ مددسرای ثابت که در مناطق مختلف تهران راه اندازی شده و پذیرش بی خانمان ها در آنها انجام می شود، ۵ مددسرای سیار با استقرار اتوبوس در ۵ نقطه از تهران راه اندازی شده است. بنا به گفته های سید محمد نقیب در ۵ مددسرای سیار، ظرفیت پذیرش ۲۰۰ بی خانمان پیش بینی شده است.

این مددسراها در میدان های تجریش، راه آهن، آزادی، شوش و مرقد مطهر امام خمینی(ره) مستقر هستند و افراد بی خانمان، کارتن خواب و درراه مانده می توانند در آنها شب سرد پاییزی را به صبح برسانند. آن طور که نقیب عنوان کرده: «یک وعده غذای گرم و پتو در اختیار مددجویان در مددسراهای سیار قرار می گیرد و فضای با بخاری اتوبوس گرم می شود.» بنا به گفته های مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در شب های سرد زمستان می توان مددسراهای سیار را به ۲۰ عدد افزایش داد.

نقیب همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده افراد آسیب دیده اجتماعی با سامانه ۱۳۷ یا شماره تلفن های ۵۵۰۱۲۳۴۵ و ۵۵۵۲۲۳۲۲ تماس بگیرند.

منبع: همشهری آنلاین