آدران نام روستایی است که فاصله زیادی با تهران ندارد. شاید این روستا جاذبه تاریخی و آثار باستانی در اختیار ندارد اما به دلیل وجود رودخانه کرج که از سد امیرکبیر به سمت تصفیه‌خانه کرج و تهران در حرکت است، باعث شده تا این روستا به ویژه در آخر هفته و تعطیلات میزبان گردشگران و مسافران بسیاری باشد.

همشهری آنلاین- مهدیه تقوی راد: وجود باغ‌های فراوان در حاشیه رودخانه را می‌توان از جذابیت‌های این روستا یاد کرد، روستایی که شاید بر خلاف تعداد بسیاری از روستاهای جاده چالوس ساکنان دائمی بیشتری دارد.

روستای آدران

نشانی: جاده کرج‌ـ چالوس، قبل از سد امیرکبیر، روستای آدران

معرفی: وجود باغ‌های فراوان در حاشیه رودخانه، آدران را به یکی از مقاصد گردشگری نزدیک تهران تبدیل کرده است.

روستای قاجاری

خانه‌های روستا که نمای قدیمی خود را حفظ کرده‌اند، در کنار کوچه باغ‌های رنگارنگ پاییزی، منظره زیبایی پیش رویتان قرار می‌دهد. طرح اولیه این روستا توسط میرزا آقاخان نوری صدراعظم دوره ناصرالدین شاه ساخته شد. این طرح شامل ۱۲ کوچه روبه‌روی هم، خانه‌های شمالی رو به قبله، طویله، بازار، میدان، مسجد، قلعه، حمام، ۲ سیلوی ذخیره غله و آب‌انبار بود. در این روستا هنوز بقایای دیوار قلعه، حمام، انبار ذخیره غله، کوچه‌ها، میدان و عمارت کلاه‌فرنگی به چشم می‌خورد، قلعه قاجاری هم که بخش‌های زیادی از آن از بین رفته از دیگر دیدنی‌های روستاست. جاده آتشگاه هم یک پیست موتورسواری دارد که تعداد زیادی از موتورسواران جمعه‌ها در این منطقه حاضر می‌شوند و با تشویق مردم به دل کوهستان می‌روند.

آبشارهای آدران

آبشار آدران یکی از بلندترین آبشارهای کشور است. برای رفتن به این آبشار در فصل پاییز حتما لباس گرم و کفش مناسب همراه داشته باشید تا در مسیر دچار مشکل نشوید. آبشار هفت چشمه هم از ۷ آبشار مختلف تشکیل شده که ارتفاع بعضی از آنها به حدود ۵ ‌متر می‌رسد. برای بازدید از این آبشارها می‌توانید از مردم محلی راهنمایی بگیرید تا مسیر کم خطری را پیدا کنید. منطقه «دره سر» یکی دیگر از دیدنی‌های این روستاست که در میان دو کوه قرار گرفته و از میان آن رودخانه باریکی جریان دارد. برای رسیدن به این منطقه باید از یک تپه بزرگ بالا رفته و سپس با استفاده از راهی باریک که یک سمت آن کوه و سمت دیگر دره است خود را به پایین دره برسانید. در روستای آتشگاه باغ‌های زیادی در کنار کوه قرار دارد که طبیعتی رنگارنگ را به مسافران هدیه می‌دهد. با گشت‌وگذار در این روستا می‌توانید باغ‌های مختلف را ببینید که حالا برگهایشان هفت رنگ شده‌اند.

منبع: روزنامه همشهری