به گزارش همشهری آنلاین، مهدی علیزاده، درباره سرنوشت اقلام جامانده مسافران در اتوبوسهای شهر تهران اظهار کرد: در سال گذشته برای نخستین بار منشوری را به منظور رعایت حقوق مسافران اتوبوس تهیه و به سامانههای زیر مجموعه ابلاغ کردیم که شامل ۱۶ بند است.
وی ادامه داد: دریافت خدمات مطلوب بدون توجه به ملیت، زبان، نژاد، موقعیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، در محیطی سالم، بهداشتی و ایمن، رعایت شئونات اخلاقی، حضور منظم، آراستگی ظاهر و رفتار حرفهای توأم با ادب و احترام توسط رانندگان اتوبوس، توقف اتوبوس درایستگاهها برای مدت زمان تعیین شده از سوی مراجع ذیربط و داشتن سفری ایمن با رعایت مقررات و سرعت مصوب از جمله بندهای عنوان شده در این منشور است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران تصریح کرد: امکان پیگیری اشیاء جا مانده در اتوبوس نیز یکی از بندهای این منشور است که بر این اساس شهروندان میتوانند از طریق مراجعه به سایت اتوبوسرانی و ثبت درخواست در قسمت اشیاء گمشده، تماس تلفنی با روابط عمومی سامانهها و مراجعه حضوری به مبادی و مقاصد خطوط اقلام جامانده در اتوبوس را پیگیری کنند.
وی گفت: علاوه بر این در صورتی که وسیلهای در اتوبوسهای شرکت واحد جابماند، راننده اتوبوس نیز میتواند موضوع را با مدیر خط درمیان بگذارد و ما در صورت امکان به مسافر اطلاعرسانی کنیم در غیر این صورت چنانچه شهروند شماره پلاک اتوبوس را برداشته باشد، با اطلاعرسانی شهروند میتوانیم نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.