مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران چگونگی تعیین تکلیف اقلام جامانده در اتوبوس‌ها را تشریح کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی علیزاده، درباره سرنوشت اقلام جامانده مسافران در اتوبوس‌های شهر تهران اظهار کرد: در سال گذشته برای نخستین بار منشوری را به منظور رعایت حقوق مسافران اتوبوس تهیه و به سامانه‌های زیر مجموعه ابلاغ کردیم که شامل ۱۶ بند است.

وی ادامه داد: دریافت خدمات مطلوب بدون توجه به ملیت، زبان، نژاد، موقعیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، در محیطی سالم، بهداشتی و ایمن، رعایت شئونات اخلاقی، حضور منظم، آراستگی ظاهر و رفتار حرفه‌ای توأم با ادب و احترام توسط رانندگان اتوبوس، توقف اتوبوس درایستگاه‌ها برای مدت زمان تعیین شده از سوی مراجع ذیربط و داشتن سفری ایمن با رعایت مقررات و سرعت مصوب از جمله بندهای عنوان شده در این منشور است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران تصریح کرد: امکان پیگیری‌ اشیاء جا مانده در اتوبوس نیز یکی از بندهای این منشور است که بر این اساس شهروندان می‌توانند از طریق مراجعه به سایت اتوبوسرانی و ثبت درخواست در قسمت‌ اشیاء گمشده، تماس تلفنی با روابط عمومی سامانه‌ها و مراجعه حضوری به مبادی و مقاصد خطوط اقلام جامانده در اتوبوس را پیگیری کنند.

وی گفت: علاوه بر این در صورتی که وسیله‌ای در اتوبوس‌های شرکت واحد جابماند، راننده اتوبوس نیز می‌تواند موضوع را با مدیر خط درمیان بگذارد و ما در صورت امکان به مسافر اطلاع‌رسانی کنیم در غیر این صورت چنانچه شهروند شماره پلاک اتوبوس را برداشته باشد، با اطلاع‌رسانی شهروند می‌توانیم نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.

منبع: خبرگزاری شهر