هم کارشناسان و هم خود صهیونیست‌ها بر این موضوع اتفاق نظر دارند که عملیات 7 اکتبر حماس و تحولات پس از آن نشان داد که بازدارندگی اسرائیل از میان رفته است.

همشهری آنلاین: هم کارشناسان و هم خود صهیونیست‌ها بر این موضوع اتفاق نظر دارند که عملیات 7 اکتبر حماس و تحولات پس از آن نشان داد که بازدارندگی اسرائیل از میان رفته است. این در حالی است که «دیوید بن گورین»، از بنیان گذاران صهیونیسم بین الملل هشدار داده بود زمانی که بازدارندگی ما از بین برود اسراییل نابود می شود:

«نفتالی بنت»، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با «سی‌ان‌ان»: نتانیاهو مسئول از بین رفتن قدرت بازدارندگی ماست. حملات محور مقاومت نتیجه ضعف و از بین رفتن قدرت بازدارندگی اسرائیل است.

فارن‌پالیسی: مفهوم «بازدارندگی» اسرائیل توسط ایران نابود شد/ دکترین استراتژیک اسرائیل تحت سیطره مفهوم «بازدارندگی منحصر به فرد» یا آنچه که شارون آن را «ترس منطقه از اسرائیل» توصیف می‌کرد از بین رفته است و بعد از پرواز پهپادها و موشک‌های ایرانی بر فراز اسرائیل (فلسطین اشغالی) اسرائیل دیگر نمی‌تواند مفهوم «ترس منطقه از اسرائیل» را حفظ کند. تلاش اسرائیل برای بازگرداندن امنیت خود موفق نبوده است.

سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی: قدرت بازدارندگی اسرائیل از دست رفته است/ قدرت بازدارندگی اسرائیل در حال از بین رفتن است، تنش‌های راهبردی تشدید شده و با توجه به تحولات اخیر در عرصه داخلی و خارجی نگرانی زیادی درباره بدتر شدن این وضعیت وجود دارد.

مؤسسه مطالعات راهبردی بگین سادات: نشانه‌های از بین رفتن بازدارنگی اسرئیل/ یکی ازنشانه های از بین رفتن بازدارندگی اسرائیل طی عملیات طوفان الاقصی تخلیه کامل ده‌ها شهرک در شمال و جنوب اسرائیل و آوارگی 200 هزار شهرک‌نشین بود. اتفاقی که از سال 1948 هیچ‌گاه برای اسرائیل رخ نداده بود.

معاریو: ارتش اسرائیل در ایجاد بازدارندگی شکست خورده است / پس از گذشت یک سال از جنگ، ارتش اسرائیل در محقق کردن اهداف خود و ایجاد بازدارندگی در برابر ایران شکست خورده و اکنون اسرائیل نه می‌داند چگونه ائتلافی منطقه‌ای علیه تهران تشکیل دهد و نه راهبردی برای پایان جنگ دارد.

منبع: روزنامه همشهری