پرسپولیس ۶شوت زد و حریفش ۱۰شوت اما تعداد شوت‌های داخل چارچوب هم مثل تعداد گل‌ها به سود پرسپولیس بود.

به گزارش همشهری‌آنلاین، پرسپولیس در ادامه کامیابی‌هایش در لیگ برتر ایران، شمس‌آذر قزوین را با ۲گل شکست داد آن هم در حالی که اختلاف موقعیت‌های گل ۲تیم فقط ۰.۷ بود. تیم گاریدو در این میدان به امید گل ۱.۲۹ رسید و ۲گل زد تا نشان دهد روحیه برنده بودن لااقل در لیگ برتر این تیم را حتی از بازی‌های نزدیک هم برنده بیرون می‌آورد. در آن سوی میدان شمس‌آذر با امید گل ۰.۵۹ بازی را تمام کرد اما نتوانست دروازه میزبانش را باز کند. مهمان قزوینی اگر خوش‌شانس بود در همان دقیقه چهارم و در اولین موقعیت گلزنی‌اش دروازه پرسپولیس را باز می‌کرد اما امیررضا رفیعی مانع گلزنی شد و پرسپولیس در بازی ماند.

سرخپوشان مالکیت توپ را ۵۴ به ۴۶، تعداد پاس را ۵۰۷ به ۳۷۰ و شوت‌های داخل چارچوب را ۵ به ۲ از شمس‌آذر بردند. البته شمس‌آذر ۱۰شوت زد که بیشتر از ۶شوت پرسپولیسی‌ها بود اما درصد شوت‌های داخل چارچوب در تیم قزوینی ۲۰درصد و در پرسپولیس ۸۳درصد بود. همین دقت بالاتر پرسپولیسی‌ها بود که باعث شد آنها ۵شوت از ۶شوت خود را داخل چارچوب بزنند و دروازه حریف را بارها به خطر بیندازند. پرسپولیس در دقت پاس هم ۸۳ به ۷۱ برتر بود و پاس‌های بازیکنان این تیم دقیق‌تر از حریف به مقصد می‌رسیدند.

بهترین بازیکن این میدان از نگاه سایت متریکا وحید امیری است که اگر گل دوم را با آن ضربه چیپ زیبا نمی‌زد رقبای زیادی برای این عنوان داشت اما گل زیبایش کار را به سود او تمام کرد. امیری در طول ۹۰دقیقه فقط همین یک ضربه را به سمت دروازه حریف زد که این هم تبدیل به گل شد. دومین بازیکن برتر میدان سهیل صحرایی بود. بازیکن جوان پرسپولیس که بعد از ظهورش در بازی با السد، مقابل شمس‌آذر اولین بازی لیگ برتری خودش را هم تجربه کرد و با یک پاس گل و ۶عملکرد دفاعی به نمره ۷.۵۹ در سایت متریکا رسید. علی علیپور که پاس همین صحرایی را به گل اول بازی بدل کرد از متریکا نمره ۷.۵۴ گرفت و سومین بازیکن برتر زمین شد. بعد از گلزنان و گل‌سازان این مسابقه به نام امیررضا رفیعی می‌رسیم که درون دروازه پرسپولیس با مهار ۲شوت حریف و ۳عملکرد دفاعی به نمره خوب ۷.۳۸ دست یافت.

منبع: روزنامه همشهری