پسر عوض القرنی مبلغ سرشناس سعودی با بیان‌ این‌که عملیات طوفان‌الاقصی عزت عربی را بازگرداند، غزه را آخرین دژ مسلمانان دانست و خواستار اقدام فوری امت اسلام برای دفاع از آن شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، ناصر عوض القرنی پسر مبلغ زندانی و محکوم به اعدام سعودی، در گفت‌وگو با خبرگزاری فلسطینی شهاب تصریح کرد که مردم غزه با وجود محاصره، گرسنگی و حتی کنترل شدید هر چیزی که وارد غزه می‌شد و نیز گذرگاه‌ها، وظیفه خود را انجام دادند و «غیرممکن را ممکن کردند».

وی در ادامه در تمجید از عملیات طوفان‌الاقصی گفت: «این رویداد بزرگ، نخستین گام برای آزادسازی مسجدالاقصی و بازگرداندن عزت اعراب بود» لذا از مردم و دولت‌های عربی خواست که اقدامی فوری و موثر برای غزه انجام دهند. 

ناصر القرنی ادامه داد که غزه تنها از خود دفاع نمی‌کند بلکه از شرافت یک امت دفاع می‌کند. اما درحالی‌که رزمندگان مقاومت شگفت‌انگیزترین تصاویر را خلق می‌کنند و از هیچ، شکوه خلق می‌کنند، برخی کشورها به دنبال عادی‌سازی هستند، گویی به دنبال صلحی ادعایی بر روی خون کودکان و بقایای اجساد مردم بی‌گناه غزه هستند.

پسر واعظ زندانی سعودی که چند سال پیش توانسته از عربستان فرار کند، این سؤال را از امت عربی و اسلامی پرسید: «آیا خط قرمزی وجود دارد که پس از آن عملاً برای حمایت از غزه وارد عمل شویم یا این‌که قرار است درحالی‌که بهترین جوانان امت خود را از دست می‌دهیم، همچنان تماشاگر باشیم؟».

وی درباره رئیس دفتر سیاسی حماس شهید یحیی السنوار نیز گفت که او یک فرمانده و سمبل بود که با این پایانی که برای خود رقم زد، جاودانه شد. «ابو ابراهیم حتی در آخرین لحظات زندگی‌اش با یک تکه چوب مقاومت کرد و این روحیه قهرمانی باید الهام بخش جوانان امت اسلام باشد و توصیه او به یک و نیم میلیارد مسلمان این است که آنچه از عزت آنها باقی مانده را حفظ و از غزه دفاع کنند.

ناصر القرنی در خاتمه گفت: «وظیفه امروز ما از هر زمان دیگری بزرگتر است. هر کس امروز از الاقصی غافل شود فردا از حرمین شریفین غافل خواهد شد. غزه آخرین دژ است و هر که از مسجد الاقصی غافل شود به هیچ مکان مقدس دیگری نیز وفا نخواهد کرد».

منبع: فارس