منابع خبری گزارش دادند که کابینه اسرائیل از ترس ایران مکان جلسات خود را تغییر داده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از الجزیره، منابع صهیونیستی گزارش دادند که جلسات هفتگی کابینه رژیم صهیونیستی به دلایل امنیتی و همچنین تنش با ایران، از امروز به بعد در مقر خود برگزار نخواهد شد.

همچنین جلسه امروز کابینه رژیم اسرائیل بدون مشاوران برگزار می شود و تنها وزرا در آن حضور خواهند داشت.

برخی منابع صهیونیستی همچنین گفته اند که از این پس جلسات کابینه این رژیم در زمان و یا مکان مشخص برگزار نمی شود.

در پی حمله تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه برخی مراکز نظامی کشورمان، سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه با ارسال نامه‌ای خطاب به دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت این سازمان خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت جهت اتخاذ موضع قاطع در محکومیت این تجاوز شد.

عراقچی در نامه خود این اقدام رژیم صهیونیستی را نقض آشکار حاکمیت و تمامیت سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و نیز اصول حقوق بین الملل از جمله بند چهارم ماده دوم منشور ملل متحد مبنی بر منع توسل به زور دانسته و آن را قویا محکوم کرده است.

در این نامه تاکید شده است این اقدام تجاوزکارانه که در امتداد نسل‌کشی در غزه و جنگ‌افروزی در لبنان ارتکاب یافته است، تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است و موجب بی‌ثباتی بیشتر در منطقه می‌شود.

در بخشی از نامه وزیر امور خارجه آمده است: اگر چه بخش اعظم پرتابه‌های شلیک‌شده توسط سامانه‌های دفاعی ایران رهگیری شدند، با این حال اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی منجر به خسارت به نقاط مورد هدف و مهمتر از آن شهادت چهار نفر از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران شد.

عراقچی در نامه خود همچنین تاکید کرده است: جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصول مندرج در منشور ملل متحد و در چارچوب حقوق بین الملل حق ذاتی کشورمان برای پاسخ به این تجاوز جنایتکارانه را محفوظ می‌داند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی کشور ساعات اولیه صبح روز شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سامانه یکپارچه پدافند هوایی، هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را رهگیری و مقابله موفق کرد.

در اطلاعیه روابط عمومی پدافند هوایی کشور آمده است: به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند، با وجود هشدارهای قبلی مسئولان جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داد که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد حادثه در دست بررسی است.

به دنبال این اقدام تجاوزکارانه، کشورهای مختلف از جمله ترکیه، مصر، عربستان سعودی، عراق، پاکستان، مالزی، اندونزی، سوئیس، امارات، قطر، سوریه، اردن، عمان، الجزایر، بنگلادش، ونزوئلا، بحرین، یمن، لبنان، افغانستان، مالدیو، کویت و نیز شورای همکاری خلیج فارس، تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم کرده و آن را نقض حاکمیت و زیرپا گذاشتن قوانین بین المللی دانستند.

منبع: ایرنا