تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران از برگزاری بیست و چهارمین دوره انتخابات شهرداران مدارس طی ۴ روز (۵ تا ۹ آبان) خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، شهرداران مدارس با هدف پیگیری امور مدارس تعیین می شوند و با شهرداران نواحی ارتباط مستقیمی خواهند داشت. بنا به گفته های مهدی امیری امسال ۵۰۷ مدرسه دخترانه و پسرانه در در مقطع متوسطه اول و دوم برای اجرای طرح شهردار مدرسه انتخاب شده اند که در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش ۱۵ درصدی هستیم.

آن طور که امیر عنوان کرده: «از هر مدرسه یک شهردار مدرسه انتخاب می‌شود و هر شهردار مدرسه ۵ معاون خواهد داشت و احکام این شهرداران توسط شهرداران مناطق، رئیس آموزش و پرورش منطقه و مدیر کل آموزش‌های شهروندی امضا می‌شود و طی یک مراسم نمادین به صورت تنفیذ در اختیار دانش آموز قرار می‌گیرد.»

اختیارات تا شعاع ۵۰۰ متری

«دانش آموز ایرانی، امیدوار، تحول آفرین و آینده ساز» شعاری است که امسال برای بیست و چهارمین انتخابات شهردار مدرسه تعیین شده و شهرداران مدارس پل ارتباطی مدرسه و مدیریت شهری هستند. مشکلات مدرسه توسط این افراد شناسایی می‌شود و هم تا شعاع ۵۰۰ متری اطراف مدرسه را می‌توانند بازدید و مشکلات آن را به شهرداری اعلام کنند.

تشکیل مجمع شهرداران مدارس مناطق ۲۲ گانه

به گفته مدیرکل اداره آموزش های شهروندی شهرداری تهران، طی سال جلسات متعددی میان شهرداران مدارس و شهرداران نواحی برگزار می‌شود که همفکری و هم اندیشی صورت گیرد و دانش آموزان مشارکت پذیری و مسئولیت پذیری را تمرین کنند. او ادامه داد: «شهرداران مدارس با انتخاب دانش آموزان تعیین و ما هم مجمع شهرداران مدارس مناطق ۲۲ گانه را تشکیل می‌دهیم و همفکری صورت می‌گیرد، شهرداران مدارس نیازهای مدرسه را به صورت مستمر انتقال به شهرداری می‌دهند و ما هم اقدام می‌کنیم.»

افزایش بودجه مدارس

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران در ادامه به حمایت مالی از طرح های دانش آموزی هم اشاره و عنوان کرد: «سال گذشته با ۵ میلیارد تومان در بیش از ۴۰۰ مدرسه برنامه های آموزشی، اردوی آموزشی، انتخابات و برگزاری برنامه‌های فرهنگی پیش بینی و اجرا کردیم. همچنین هر سال بودجه‌ای برای فعالیت‌های عمرانی و بهسازی مدارس داریم. سال پیش ۵۰ میلیارد تومان و امسال ۱۵۷ میلیارد تومان است که تقریباً ۳ برابر شده است.»

امیری تاکید کرد که هدف گذاری ما در این زمینه در مدارس دولتی است و اعتبارات بسته به نیاز مدرسه و منطقه متفاوت است و در سال جاری بیش از ۲۰۰ مدرسه را آسفالت کردیم و بالغ بر ۲۰۰ هزار متر مربع است.

منبع: همشهری آنلاین