شبنم شکوریان: شروعش آنقدر توفانی بود که همه را شگفت زده کرد

تا پیش از آنکه او مجوز حضور در مسابقات المپیک را کسب کند کمتر کسی بوکس را جدی می‌گرفت، اما او به‌عنوان نخستین بوکسور راه یافته به المپیک توانست نظر همه را به سوی خود جلب کند. با این حال مشکلات کاری مانع از حضور مداوم بوکسور لرستانی در اردوهای تیم شد و همین امر او را با افت شدیدی روبرو کرد.این روزها خبرهای زیادی مبنی بر خداحافظی مرتضی سپه‌وند از تیم ملی شنیده می‌شود.

 بسیاری معتقدند او به‌دلیل افت شدیدی که داشته نمی‌تواند در ترکیب تیم ملی مثمرثمر باشد و باید از تیم کناره‌گیری کند. این در حالی است که ملی‌پوش لرستانی تیم ملی بوکس کشور نظر دیگری دارد. ملی‌پوش وزن 69 کیلوگرم تیم ملی بوکس در این ارتباط گفت: هرچند در وضعیت آمادگی خوبی قرار ندارم اما از تیم ملی بوکس خداحافظی نمی‌کنم.

او که به تازگی در مسابقات گروزلی روسیه نتوانسته نتیجه‌ای بگیرد. در خصوص این مسابقات گفت: متأسفانه در آمادگی خوبی قرار ندارم و همین باعث شد در مسابقات گروزلی روسیه در همان مسابقه اول شکست بخورم و حذف شوم. البته در این مسابقات تا حدودی هم بدشانسی آوردم وگرنه می‌توانستم همانند سایر هم تیمی‌هایم مدال بگیرم.

او درخصوص وضعیت آینده خود گفت: در حال حاضر هدف دیگری به‌غیر از رسیدن به شرایط ایده‌آل آمادگی ندارم و پس از آن به مسائل دیگری مانند حضور در رقابت‌های آسیایی گوانگجو فکر می‌کنم. اگر آمادگی لازم را به دست بیاورم آنگاه می‌توانم با اطمینان بگویم در گوانگجو قادرم مدال به دست بیاورم.

سپه‌وند در ارتباط با شایعاتی که درخصوص کنار گذاشته شدن او از تیم ملی گفته می‌شود، گفت: اینکه مربیان تیم ملی مرا کنار گذاشته اند به هیچ عنوان صحت ندارد.وی در خصوص شایعه کناره‌گیری خود از لیگ نیز گفت: چندی پیش گفته بودم از حضور در لیگ فصل آینده کناره‌گیری می‌کنم هرچند تصمیم من عوض شد اما نظر نهایی‌ام را به زودی اعلام می‌کنم.

وی یادآور شد: طی ماه‌های اخیر بارها گفته شد من به‌دلیل اینکه در المپیک پکن جزو 8 نفر اول قرار گرفته‌ام مغرور شده‌ام و افت من ناشی از همین غرور است درحالی که چنین چیزی صحت ندارد و مشکلات شخصی باعث دوری من از تیم ملی و آمادگی جسمانی شد.

سپه‌وند گفت: از اینکه من تنها بوکسوری در روسیه بودم که مدال نگرفت بسیار ناراحتم اما ناامید نیستم و با تمرینات منظم خیلی سریع به شرایط خوب گذشته بر می‌گردم.همچنین غلامرضا کریمی مربی و سرپرست تیم ملی بوکس، در این ارتباط گفت:‌ مرتضی سپه‌وند بهترین بوکسور ایران در وزن 69 کیلوگرم است و نمی‌توانیم وی را از تیم ملی کنار بگذاریم.

سپه‌وند بعد از المپیک در هر مسابقه بین‌المللی که شرکت کرده شکست خورده است اما با توجه به اینکه بهتر از وی در وزن 69 کیلوگرم سراغ نداریم مجبوریم باز هم وی را در فهرست تیم ملی قرار بدهیم.

وی با اشاره به برنامه‌های تیم ملی بوکس گفت: البته امیدوار هستیم بتوانیم وی را به وضعیت ایده‌آلی که در المپیک پکن داشت برگردانیم. اردوی مشترک تیم بوکس ایران با تیم‌های ملی ازبکستان و قزاقستان برپا‌شده که در این اردوی مشترک اهدافی را دنبال می‌کنیم و امیدوار هستیم این اردو به آمادگی رسیدن ملی‌پوشان به‌خصوص بوکسورهایی مانند سپه‌وند کمک کند.

همشهری استانها