مصطفی شوقی: حالا محمد علی‌آبادی سرگردان میان دو سئول مانده است نه راهی به بالای خیابان دارد و نه راه به پایین آن.

نه در صندلی ورزش می‌تواند بنشیند و نه در صندلی وزارت نیرو که صدارتی ندارد او حالا در دولت. او تنها فرد نزدیک به رئیس‌جمهور بود که از دالان سبز رای اعتماد مجلس شورای اسلامی عبور نکرد. علی‌آبادی حالا تنها سمت دولتی‌اش که آن نیز با تبصره، دولتی محسوب می‌شود، در کمیته المپیک در اتاقی به مراتب کوچک‌تر از ریاست ورزش است، در این میان آینده کاری فردی که به گفته یک نماینده مجلس تنها به دلیل عملکرد نامناسب‌اش در ورزش نتوانست رای اعتماد مجلس را از آن خود کند، همچنان برای رئیس سابق ورزش حاشیه‌ساز است.

طنز تلخی در مورد رای اعتماد به محمد علی‌آبادی در مجلس شکل گرفت، چه آنکه او یک هفته قبل از رای اعتماد از مجلس، رای اعتماد گرفته بود؛ یک هفته پیش مجلس با 134 رای موافق به تحقیق و تفحص از سازمان تربیت‌بدنی علی‌آبادی رای داد تا او در فاصله رای اعتماد تنها بتواند 3 رای روی رای هفته گذشته نمایندگان بگذارد، اما این مسئله برای حضور او در دولت کافی نبود.از سوی دیگر علی سعیدلو هم هنوز از پاستور به سئول نیامده است.

همین منشا خبرسازی در مورد بازگشت دوباره علی‌آبادی و امتناع سعیدلو برای حضور در سازمان ورزش شده است؛ مسئله‌ای که با توجه به حکم رسمی رئیس‌جمهور برای علی سعیدلو در واقع غیرواقعی به نظر می‌رسد چه آنکه به هر حال حکمی از مجاری رسمی دولتی با ارکانی مشخص برای سعیدلو صادر شده است اما همیشه یک دور برگردان می‌تواند کار را تمام کند که البته با توجه به شرایط موجود بعید به نظر می‌رسد.

در این میان برخی از نزدیکان علی‌آبادی از مذاکره رئیس‌جمهور با محمد علی‌آبادی برای در نظر گرفتن او در پست‌های دیگر دولتی خبر می‌دهند و حتی می‌گویند که موضوع بازگشت به ورزش مطرح است: «جلسه‌ای با حضور رئیس‌جمهور و آقای علی‌آبادی برگزار شده است که حتی در کنار پیشنهادهای دیگر بحث حضور دوباره علی‌آبادی در سازمان ورزش نیز مطرح شده که علی‌آبادی نپذیرفته است.»

در این میان نزدیکان علی‌آبادی می‌گویند که وی اگر دوباره به ورزش بیاید همه معاونانش را تغییر می‌دهد و برخی از روسای فدراسیون‌ها را همانند کشتی، بلافاصله تغییر می‌دهد: «اکثر معاونان او می‌روند؛ شاید اولین آنها محمد ساور باشد که در عین اینکه معاون پارلمانی سازمان بود در رای اعتماد نتوانست اقدام موثری انجام دهد، حتی آقای کیومرث هاشمی نیز تغییر می‌کند. از فدراسیون‌ها هم اولین آنها کشتی است.»

از سوی دیگر علی سعیدلو در حالی که 10 روزی از گرفتن حکم ریاست ورزش او می‌گذرد، هنوز به سازمان تربیت‌بدنی نیامده است و ترجیح داده که مشاوران ورزشی‌اش را به دیدار ورزشی‌ها بفرستد و با پیغام به اهالی ورزش که او در نظر دارد در کابینه‌اش از آنها استفاده کند، نظرات‌شان را جویا شود. از سوی دیگر او به طور مستقیم دیدارهایی را با اهالی ورزش داشته است و حتی پیشنهادهای مشخصی نیز به آنها داده است اما او در تغییر ترکیب تیم کاری کنونی سازمان ورزش با چراغ خاموش حرکت خواهد کرد و به قول مجید فرخزدای از اعضای سابق هیات مدیره پرسپولیس و مشاوران کنونی علی سعیدلو، دایره مشاوران ورزشی رئیس جدید سازمان تربیت‌بدنی گسترده است.

فرخزادی در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: «نه تنها بنده بلکه دامنه مشاوران آقای سعیدلو بسیار گسترده است و او در حال حاضر با اهالی ورزش دیدار می‌کند و نظرات آنها را جویا می‌شود.»وی با اظهار بی‌اطلاعی از حضور دوباره علی‌آبادی در ورزش می‌گوید: «اینها مسائلی است که باید سخنگوی دولت در مورد آنها پاسخگو باشد. بنده تاکید می‌کنم سخنگوی آقای سعیدلو نیستم.»از سوی دیگر، بحث حضور دادکان در ورزش یکی از موضوعاتی است که این روزها مطرح شده است.

فرخزادی می‌گوید: «به دلیل شرایط موجود فوتبال کشور و استفاده از پتانسیل‌های ورزش، استفاده از آقای دادکان مطرح شد که البته جلساتی در این مورد برگزار شد و همه چیز آن به دیدار دادکان با سعیدلو بر می‌گردد.»این اما آغازی بر نظرسنجی در مورد تغییر معاونان سازمان ورزش است؛ جایی که محمدعلی سعیدلو دیدارهایی را نیز با محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال و محمد حسن انصاری‌فرد مدیرعامل راه آهن برای معاونت ورزش قهرمانی داشته است. از سوی دیگر تغییر معاون اداری و مالی سازمان، عابدین‌زاده ورزش همگانی، مدیرکل دفتر ریاست، معاون پارلمانی و ... با حضور سعیدلو قطعی به نظر می‌رسد.