گروه ورزشی: آرین روبن، مهاجم هلندی برای اثبات خود در بایرن‌مونیخ به زمان زیادی نیاز نداشت.

این بازیکن که مورد بی‌مهری رئال‌مادرید قرار گرفت، به درخواست این باشگاه به ناچار برنابئو را ترک کرد، حالا آلیانس آره‌نا را خانه جدید خود می‌داند. او که تنها چند ساعت بعد از امضای قراردادش با بایرن‌ برای این تیم به زمین رفت و با به ثمر رساندن 2 گل اولین پیروزی این فصل تیم جدیدش را ثبت کرد از این شروع رویایی آن هم بعد از جدایی ناخواسته از رئال‌ خوشحال است.

  • به ثمر رساندن 2 گل در اولین بازی برای بایرن مونیخ آن هم مقابل مدافع عنوان قهرمانی (ولفسبورگ) باید بهترین شروع ممکن برای تو در آلمان باشد. اینطور نیست؟

نمی‌توانستم از این بهتر را تصور کنم. به ثمر رساندن 2 گل در یک بازی به ندرت از من سر می‌زند و از اینکه به بایرن کمک کردم تا اولین پیروزی این فصل خود را به دست بیاورد، بسیار خوشحال شدم. حالا با این برد می‌توانیم با اعتماد به نفس بیشتری جلو برویم که در فوتبال می‌تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. گاهی اوقات همه چیز خود به خود خوب پیش می‌رود. من تازه به اینجا آمده‌ام اما احساس می‌کنم که در خانه هستم.

  • تو فقط چند ساعت قبل از اولین بازی‌ات برای بایرن با این باشگاه قرارداد امضا کردی. استفاده از تو عجولانه نبود؟

فکر می‌کنم برای من خیلی خوب بود که بلافاصله بعد از امضای قرارداد، بازی کردم. من اولین جلسه تمرینی‌ام را روز جمعه با این تیم داشتم و روز بعد مقابل ولفسبورگ به عنوان بازیکن تعویضی به زمین آمدم. فرصتی نداشتم که نگران ارائه یک بازی تاثیرگذار مقابل هوادارانی جدید باشم. مربی (لوییز فان‌گال) دستوراتی به من داد اما در آن بازی انگار فقط به زمین رفتم و از روی غریزه بازی کردم.

  • آیا ممکن است که یک بازیکن به این زودی با هم‌تیمی‌های جدیدش آشنا شود؟

من بازی همیشگی خودم را انجام دادم. اینکه از مدافعان حریف عبور کنم و سریع باشم. خیلی احساس خوبی داشتم. مسلم است که بعد از تنها حدود یک ساعت نمی‌توانی درک بالایی از هم‌تیمی‌هایت پیدا کنی اما من می‌توانستم خود را با آنها تطبیق دهم.

  • باید برای تشکیل یک زوج جادویی در کناره‌ها با فرانک ریبری هیجان‌زده باشی.

ریبری از آن دسته بازیکنان دلخواه من است. او برای خلق فرصت در یک سوم هجومی، بازی می‌کند و مطمئنا در‌حال حاضر یکی از بهترین‌هاست. مثل لئو مسی، کاکا، کریستیانو رونالدو یا فرناندو تورس. خیلی بهتر است که بازیکنی با قابلیت او را در تیم خودت داشته باشی تا در تیم حریف. در بازی با ولفسبورگ دیدید که چه کارهایی می‌تواند انجام دهد. او به شکلی فوق‌العاده هر 2 گل من را ساخت.

  • بعد از شایعات فراوان پیرامون جدایی ریبری، فکر می‌کنی که او برای مدتی طولانی در این تیم بماند؟‌

در صحبتی که با مدیران بایرن داشتم، آنها به من گفتند که قصد فروش ریبری را ندارند و این یک نشانه خوب است. بایرن آرمان‌گراست و مصمم است که بهترین بازیکنانش را حفظ کند.

  • دوست نداری در همان پست ریبری یعنی به عنوان بال چپ بازی کنی؟

من تعیین نمی‌کنم که کجا باید بازی کنم. چپ، راست یا وسط فرقی نمی‌کند. تنها چیزی که اهمیت دارد این است که تیم با حداکثر پتانسیل بازی کند. همیشه گفته می‌شد که من در جناح چپ بهتر هستم، اما با رئال مادرید در جناح راست هم خیلی خوب بازی کردم. باید دید چه می‌شود. هیچ قانونی وجود ندارد که یک بازیکن چپ پا نباید سمت راست بازی کند.

  • دوست داشتی که رئال‌مادرید را ترک کنی؟‌

بهتر است بگویم مجبور شدم که بروم. موضوع خیلی پیچیده است. فصل قبل به خصوص فکر می‌کردم که خیلی عالی عمل کردم و حتی با اینکه رئیس باشگاه (فلورنتینو پرس) رونالدو، کاکا، بن زما و بسیاری دیگر را به تیم آورد باز هم باور داشتم که موقعیت خوبی برای حفظ جایگاهم در ترکیب اصلی دارم، هیچ‌وقت نسبت به توانایی‌هایم شک نکردم و فکر می‌کردم به‌رغم رقابتی که وجود دارد می‌توانم موفق شوم. با این حال، نشانه‌هایی که از رئال دریافت می‌کردم ضد و نقیض بود. یک روز می‌خواستند من را بفروشند و روز بعد ماندن من مانعی نداشت. با گذشت زمان رفته‌رفته روشن شد که رئال واقعا روی من حساب نمی‌کرد. آنها می‌خواستند با فروش بازیکن پول به دست بیاورند و وقتی تو را نمی‌خواهند فقط یک کار باقی می‌ماند. من غرور دارم و لازم بود که بروم.

  • فکر می‌کنی به دوران اوج خود رسیده‌ای؟

امیدوارم که این طور نباشد. من فقط 25 سال دارم و هنوز توانایی‌های زیادی برای فوتبال بازی کردن در خودم احساس می‌کنم. باید بازی کنم و قابلیت‌های خودم را پیدا کنم. مورد توجه باشگاه‌هایی از لیگ برتر بودم و می‌دانم که رئیس بارسلونا (خوان لاپورتا) هم به خرید من علاقه داشت. اما رئال معمولا به بارسلونا بازیکن نمی‌فروشد بنابراین وقتی بایرن پیشنهاد داد، قبول کردم. بایرن باشگاهی بزرگ با تاریخچه‌ای فوق‌العاده است و از همه مهم‌تر اینکه آنها دوست ندارند راکد بمانند. از همان ملاقات اولم با آنها همه به گرمی از من استقبال کردند و سعی کردند که احساس کنم در خانه هستم. این ارزش زیادی برای من دارد.

  • انتقال به بوندس‌لیگا برای تو پسرفت نیست؟‌

نه، اینطور فکر نمی‌کنم. به لحاظ فوتبال تهاجمی، استادیوم‌های بزرگ و جو فوق‌العاده، بوندس‌لیگا با هر لیگ دیگری برابری می‌کند. من خوش‌شانسم که اینجا هستم.

  • چه تیمی را اصلی‌ترین رقیب بایرن در لیگ قهرمانان این فصل می‌دانی؟

باشگاه قدیم من چلسی سرانجام توانسته پیشرفت زیادی کند. آنچلوتی یک مربی با تجربه است و به نظر می‌رسد که بازیکنان را کاملا در خدمت خود گرفته. من همچنین این چهره اینتر را هم می‌پسندم. ژوزه مورینیو (مربی این تیم) یک برنده و مربی بزرگ است. چهره مغروری که در رسانه‌ها به نمایش می‌گذارد را باور نکنید. چون او خیلی به بازیکنانش نزدیک است. بازیکنانش دوست دارند که با فردی با کاریزمای او کار کنند و هیچکس مثل او در برداشتن فشار از روی بازیکنان، خوب نیست.