عضو شورای شهر تهران در بازدید از پایانه جدید شرق اظهار کرد: برای افتتاح پایانه جدید مشکل تامین منابع مالی نداریم.

به گزارش همشهری آنلاین، جعفر تشکری هاشمی در این بازدید خطاب به مدیران پایانه اظهار کرد: تعاونی‌ها مسافربری باید احساس کنند که شهرداری با جان و دل برای ساماندهی پایانه‌ها کار می‌کند در اینصورت با رغبت همراهی می‌کنند. ارتباط با تعاونی‌ها باید صمیمانه و انجام همه امور به صورت مشترک باشد.

وی با اشاره به اینکه چشم و چراغ هر شهر ورودی ابتدای آن است و هر مسافری که با اتوبوس وارد شهر می‌شود با دیدن ورودی‌ها و ظاهر آن درباره شهر می‌اندیشد، افزود: یکی از دلایل مدیریت شهری برای بهره‌برداری از پایانه جدید، احترام به مسافر است. مسافران حتی اگر زمان کوتاهی منتظر حرکت اتوبوس باشند، باید این مدت را در فضای مناسب و مطلوب بگذرانند.

تشکری هاشمی با یادآوری اینکه ساختمان پایانه جدید برای سال‌ها رها شده بود و در دوره قبل پیشنهاد کردند که اینجا به صورت فروشگاه و شهربازی دربیاید، گفت: شورای شهر پیگیر اتصال سامانه‌های حمل و نقل عمومی به پایانه است و اگر نیاز به هماهنگی وجود داشت شورا آماده نقش‌آفرینی در این زمینه است. وقتی مترو به پایانه متصل شود، مسافران بعد از رسیدن به تهران بدون اینکه درگیر رفت و آمد در خیابان‌ها شوند، وارد شبکه مترو می‌شوند و در نتیجه بر ترافیک این منطقه تاثیر خواهد گذاشت.

تشکری تاکید کرد: باید به نسبت تقاضای رانندگان در پایانه جدید امکانات مناسب فراهم کرد. کارگاه‌های تعمیرات و شستشوی اتوبوس بخشی از این امکانات است که سرویس‌های اتوبوس بین شهری به آن نیاز دارند.

تشکری افزود: پس از افتتاح پایانه جدید بهره‌برداری از پایانه قدیم باید متوقف شود. اگر فعالیت در آن ادامه پیدا کند، فرآیند انتقال به درستی انجام نخواهد شد. از نظر قانونی و اداری نیز باید این کار را دقیق انجام داد.

همکاری شهرداری با تعاونی‌ها

در نشستی که در حاشیه این بازدید با حضور مدیران اجرایی پایانه برگزار شد، حمیدرضا رحمانی سرپرست سازمان حمل‌ونقل بار و پایانه‌های مسافری شهرداری اظهار کرد: ساختمان پایانه جدید جسم است و روح آن را تعاونی‌ها تشکیل می‌دهند که امیدواریم با همکاری و همراهی آن‌ها انتقال به محل جدید انجام گیرد. در این زمینه شهرداری آماده همکاری با دیگر سازمان‌ها است.

در این بازدید، تاسیسات پایانه جدید از سالن اصلی، محل استقرار اتوبوس‌های بی شهری، سواری‌ها، تاکسی و اتوبوس شهری، دفاتر تعاونی‌ها، انبار، غرفه‌های تجاری و زیرساخت‌هایی مانند سردخانه، آشپزخانه، تاسیسات حرارتی و برودتی، پارکینگ و ... مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: همشهری آنلاین