به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از دیجیاتو، بیش از یکمیلیون راننده اسنپ از سرویس تسویهحساب تومن استفاده میکنند و مستقیم از این مسئله آسیب دیدهاند.
همچنین روزانه بیش از یکمیلیون نفر در «دیوار» از سرویس پرداخت امن تومن استفاده میکنند.
بیشتر از ۲ میلیون کاربر نیز از سرویس پرداخت کرایه تاکسی این شرکت استفاده میکنند. علاوهبراین کاربران «علیبابا»، «جاباما»، «شیلا» و کارگزاریهای بورسی از این اتفاق آسیب دیدهاند.
با قطع شدن سرویس تومن، برخی صرافیهای رمزارز هم برای تسویه حساب با مشکل مواجه شده اند. صرافی نوبیتکس در همین رابطه گفته که: از روز گذشته دسترسی سرویسهای پرداختیاری به API های بانک مرکزی قطع شده و به همین دلیل انتقال وجه از طریق این سرویسها ممکن نیست. این مسئله روی عملکرد سرویسهای زیادی تاثیر گذاشته که یکی از آنها صرافیهای رمزارزی است. «حدیث خسروی»، مدیر روابط عمومی «نوبیتکس»، در این رابطه به دیجیاتو گفته: «اتفاقی که هفته پیش افتاد، بسته شدن حسابها بود. یعنی حسابهای بانکی شرکتها بسته شد و باتوجه به تعطیلی آخر هفته پیگیری برای ما سخت بود و در نهایت ابتدای هفته حل شد. اما حالا سرویس پرداختیارهای جیبیت و تومن بسته شده و ما نمیتوانیم با کاربران خود تسویه کنیم.»
«این مسئله فقط روی ما تاثیر نگذاشته و میدانیم که مثلا اسنپ هم در تسویه با رانندههای خود مشکل داشته است. در واقع میتوان گفت که وضع برای کاربر از زمانی که حسابهای ما بسته شد بدتر است. اما الان حسابهای کسبوکار مشکلی ندارد و عملا سرویس دهنده امکان ارائه خدمات ندارد.»
به گفته خسروی، یکی از بدترین جوانب چنین تصمیمهایی، عدم ارائه زمان مشخص برای برطرف شدن اختلاف است: «ایراد این است که ما نمیدانیم دقیقا این اختلالها کی به پایان میرسد. اگر اختلال ۲۴ ساعته بود، ما هم میتوانستیم به کاربران بگوییم که باید ۲۴ ساعت منتظر بمانند. اما حالا مشخص نیست که زمان شروع، زمان پایان و زمان تکرار دوباره چنین اختلالهایی
چگونه است و در این میان حقوق میلیونها ایرانی تضعیع میشود.
همین حالا که با شما صحبت میکنم، امکان تسویه ریالی با کاربر برای ما وجود ندارد، امیدواریم به زودی در ساعت آتی حل شود.»