همشهری آنلاین: محمد آخوندی در آیین افتتاح و بهره برداری از ۱۸۷ پروژه شهری از دومین دوره طرح من شهردارم در منطقه ۴ که عصر امروز برگزار شد، درباره ایده طرح من شهردارم گفت: درباره برخی از پروژه های بزرگ که اعتبار و هم زمان زیادی لازم دارد ممکن است مردم در زمان اجرا آن را لمس نکنند و بعد از چند سال برای آنها ملموس خواهد بود اما بسیاری از پروژه های توسعه محلی رضایتمندی مردم را در محل زندگیشان به همراه داشته است، بعضا تبدیل یک نهر به کانیو در یک محله از ساخت یک اتوبان رضایتمندی بیشتری به همراه دارد.
او ادامه داد: در عصر و شرایطی هستیم که فضای مجازی و مطالب آن تلاش می کند اذهان مردم را مدیریت و ساماندهی کند اما یک اتفاقی در دوره ششم افتاده و آن این است که از روز اولی که مدیریت شهری ششم آغاز به کار کرده تخریب هایی از بیرون و درون شورا شروع به کار کرده مبنی بر این که در این دروه کاری انجام نشده است و بنابراین باید مقایسه انجام داد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: البته کارهایی که انجام می شود گواه تلاش ها و پاسخی به این تخریب ها است مثلا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن آسفالت ریخته شده در یک سال و اضافه شدن دهها ایستگاه جدید مترو در سه سال گذشته کارهایی است که انجام شده و کسانی که استفاده می کنند نمی توانند بگویند اتفاقی نیفتاده است. اینکه بیش از ۱۳۰۰ اتوبوس جدید از تولیدات داخل به ناوگان اضافه شده خودش نشان از کار و تلاش در این دوره دارد و باید اطلاع رسانی شود.
آخوندی ادامه داد: کشور در چند سال اخیر دچار مشکلاتی در بحث اقتصادی با توجه به شرایط تحریمها بوده است. روزی که مدیریت شهری را تحویل گرفتیم شهرداری چند ماهی بود با اخذ وام حقوق کارکنان را پرداخت میکرد. بودجه ۴۸ هزار و۸۰۰ میلیاردی پیش از ما مصوب شده بود که به ۳۷ هزار میلیارد کاهش پیدا کرده ولی ۹۴ درصد آن محقق شد اما امروز بودجه شهرداری ۱۵۱ هزار میلیارد تومان است و تا امروز بیشاز ۹۵ هزار میلیار تومان آن محقق شده است.
او یادآور شد: در حالی که در سال ۱۴۰۰ درآمد از محل ارزش افزوده حدود ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان بود در سال ۱۴۰۲ به بیشاز ۲۴ هزار میلیارد تومان رسید. درآمد شهرداری از سال ۱۴۰۳ از محل ارزش افزوده نیز بیشاز آن چیزی است که شورا مصوب کرده بود. برای امسال متمم بودجه خواهیم داشت و از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان عبور خواهد کرد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۶۰ درصد بودجه برای تملک دارایی سرمایه ای است. همچنین سال گذشته کل بودجه مصوب در ابتدای سال ۷۵ هزار میلیارد تومان بود، امسال فقط بودجه حمل و نقل شهر تهران حدود ۷۴ هزار میلیارد تومان است.
برخی تلاش شان کردند اتوبوسهای جدید به تهران اضافه نشود
حمل و نقل محور دیگر صحبت های ، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران بود. آخوندی دراینباره تأکید کرد: در حوزه حمل ونقل علیرغم کارشکنیهای فراوان که هنوز وجود دارد شاهد این هستیم که ۲ هزار اتوبوس با تولیدکنندگان داخلی قرارداد بسته شده و تا امروز ۱۳۰۰ اتوبوس تحویل داده شده و قول دادند که تا پایان سال ۷۰۰ اتوبوس باقیمانده را تحویل دهند. البته کمکی را نیز شهید رئیسی هم برای واردات واگن ها و هم برای برقی سازی انجام دادند.
عضو پارلمان شهری تهران افزود: شاهد این بودیم که برای اینکه ۲۵۰۰ اتوبوس برقی وارد شود، برخی با طرح این موضوع و لودادن برخی اطلاعات محرمانه و وارد کردن سازمان بازرسی و اطلاعات محرمانه را منتشر کردن، همه تلاش شان را کردند که این اتوبوسها به شهر اضافه نشود.
او گفت: در حوزه مترو ۱۸ ایستگاه و ۳۹ کیلومتر خط مترو جدید و تعداد زیادی ورودی های جدید مترو ساخته شد و ۵۰۰ اتوبوس دوکابین که از قبل رها شده بود بازسازی و به ناوگان برگشته است. قرارداد با چین برای بیشاز ۶۰۰ واگن بود که الان به یکهزار واگن افزایش پیدا کرده و ساخت آنها آغاز شده است. این کارها نشان می دهد که کارکنان شهرداری مشغول خدمت در شهر تهران هستند. بنابراین باید از این تخریب ها و بعضا دروغ ها و کارهای ناپسند رسانه ای دوری کنیم.