همشهری آنلاین: تیم فوتبال برزیل با شکست دادن آرژانتین در روزاریو، نه تنها این تیم را در دشواری بزرگی در راه صعود به جام جهانی 2010 قرار داد، بلکه خود به عنوان اولین کشور آمریکای جنوبی،‌ صعودش به جام جهانی آفریقای جنوبی را مسجل کرد.

 برزیل در این دیدار با استفاده از ضعف خط دفاعی آرژانتین، در مقابل 42000 تماشاگر، تیم میزبان را با نتیجه 3 بر 1 مغلوب کرد. گل‌های برزیل را مدافع این تیم،‌ لوئیزائو در دقیقه 23 و لوئیز فابیانو در دقایق 30 و 67 وارد دروازه آرژانتین کردند.

 مارادونا، سرمربی آرژانتین پس از این باخت گفت: "شکست از برزیل همیشه دردناک است، اما این شکست بسیار دردناک‌تر بود".

 برزیل در حال حاضر هفتمین تیمی است که بلیت جام جهانی را به دست آورده است. در همین حال، دنی جوردان، رئیس برگزاری مسابقات جام جهانی در آفریقای جنوبی ضمن تبریک صعود برزیل گفت: "جام جهانی بدون برزیل، جام جهانی نیست".

 در بقیه دیدارهای مقدماتی منطقه آمریکای جنوبی نیز این نتایج کسب شد: پرو با یک گل اوروگوئه را شکست داد، کلمبیا با دو گل اکوادور را برد، پاراگوئه با یک گل از سد بولیوی گذشت و شیلی 2 بر 2 در مقابل ونزوئلا متوقف شد. هم‌اکنون و در پانزدهمین روز از این رقابت‌ها، برزیل 30 امتیازی و صدرنشین است، شیلی و پاراگوئه، هردو با 27 امتیاز دوم و سوم هستند و آرژانتین با 22 امتیاز در رده چهارم قرار دارد.