به گزارش همشهری آنلاین، سردار علیمحمد نایینی در همایش سراسری معاونان روابط عمومی ردههای مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در مشهد برگزار شد، با اشاره به ضرورتهای ذاتی جهاد تبیین اظهار کرد: حماسه حسینی در حقیقت دو بخش داشت؛ بخش اول آن در روز عاشورا اتفاق افتاد که نصف روز طول کشید و تمام شد اما بخش دوم پس از شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) بود که به بیان رسا و الهی زینب کبری (س) در تاریخ امتداد پیدا کرد و تا قیامت ادامه خواهد داشت. این نقطه آغاز جهاد تبیین و روایت بود و مأموریت همه رسانهها نیز بر همین مدار در جریان است.
وی افزود: روابطعمومیها و رسانهها تکلیف دارند که حقایق را به شیواترین زبانها به مردم انتقال دهند و تصویر واقعی سپاه قهرمان و فداکار را در محیط ملی، منطقهای و جهانی منعکس کنند. تبیین درست، بهموقع و هوشمندانه میتواند مایه وحدت و انسجام باشد و به همین دلیل است که میگوییم این تکلیفی در قواره انقلاب اسلامی و به همان میزان سنگین و حساس است.
سردار نایینی با بیان اینکه رسانهها خط مقدم جنگ تبیین هستند، تاکید کرد: هدف از برگزاری این همایش، ایجاد همبستگی و انسجام در خانواده بزرگ روابط عمومی سپاه، مدیران رسانهها، همفکری و هماندیشی درباره مأموریتها و اقتضائات جنگ شناختی، آموزش و انگیزهبخشی و آشنایی با ایدههای جدید و تبادل نظر و تجربه در حوزه روایتگری و انتقال خبر است.
وی ادامه داد: دریافت من در دوران تصدی این مسئولیت، تجربه عینی و ملموس این واقعیت است که رسانه میتواند بارهای بزرگ را از دوش جبهه حق بردارد و این مبانی را به گوش کل عالم رسانده، دلها را با حقیقت انقلاب اسلامی آشنا کند. در ایام اخیر، وقوع بیش از ۲۰ رویداد خرد و متوسط بهموازات ترور شهید هنیه، عملیاتهای وعده صادق ۱ و ۲، رویدادهای تروریستی جنوب شرق، پرتاب ماهواره و کنگرههای شهدای استانی، فضای حساس و پرواقعه کشور را بهطور کامل میتواند معرفی کند و بر همین اساس، باور ما این است که در این شرایط، روابطعمومیها میتوانند به میدان بیایند و کمک حال دلسوزان انقلاب اسلامی باشند.
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در حقیقت، انعکاس تصویر با محتوای سریع و صادقانه از عملیات وعده صادق توانست رژیم صهیونیستی را بهطور کامل در این میدان ذلیل و سرشکسته کند و دامنه خفت او را آشکارا به اثبات برساند. پس از آن، در جریان تجاوز رژیم کودککش نیز حفظ آرامش با عملیات رسانهای تعریف شده و بهرهگیری از ظرفیت رسانههای عمومی حاصل شد.