گروه حوادث: زن جوان وقتی هدف سارقان کیف‌قاپ قرار گرفت با خودرواش به تعقیب آنها پرداخت و در جریان یک تصادف توانست آنها را به دام بیندازد.

28 مرداد امسال ماموران کلانتری126 تهرانپارس در جریان دستگیری سارق جوانی قرار گرفتند که قصد سرقت کیف یک زن را داشت. ماموران بعد از حضور در محل متوجه شدند که این مرد بعد از سرقت کیف یک زن قصد فرار داشته که با سماجت مالباخته و کمک مردم دستگیر شده است.

زن جوان در تشریح ماجرا به ماموران گفت: سوار خودروام در فلکه سوم تهرانپارس در حرکت بودم که ناگهان مرد موتورسواری به‌خودروی من نزدیک شد و مردی که ترک موتور نشسته بود بعد از اینکه دستش را از پنجره وارد خودروام کرد، کیف دستی‌ام را به سرقت برد و با همدستش فرار کردند.

وی ادامه داد: به‌دنبال این ماجرا بدون اینکه جوان سارق متوجه من بشود، به تعقیب موتورسیکلت آنها پرداختم و چند لحظه بعد وقتی به آن رسیدم، با خودرو‌ام به قسمت عقب موتورسیکلت کوبیدم. همین مسئله باعث خاموش و متوقف شدن موتورسیکلت شد و تا جوان سارق خواست موتورش را دوباره روشن کند، مردمی که شاهد حادثه بودند با سر و صدای من در جریان قرار گرفتند و این مرد را دستگیر کردند اما همدستش موفق به فرار شد.

کیف‌قاپ فراری

بعد از اظهارات زن جوان متهم دستگیر شده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران انتقال یافت و در همان بررسی‌‌های اولیه مشخص شد که او یک کیف‌قاپ فراری است و از مدت‌ها قبل تحت تعقیب پلیس قرار دارد. بررسی‌های پلیس نشان می‌داد این مرد و همدستش با یک موتورسیکلت تریل در شهر پرسه می‌زدند و بعد از شناسایی خودروهای عبوری که راننده آنها زن بود به این خودروها نزدیک می‌شدند.

آنها سپس در یک چشم به هم زدن دست به سرقت کیف طعمه‌های خود که جلوی داشبورد یا روی صندلی جلو بود می‌زدند و فرار می‌کردند.

با مشخص شدن این موضوع، بازجویی از مرد جوان آغاز شد و او که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به کیف‌قاپی اعتراف کرد و مدعی شد تمامی  سرقت‌‌ها را با همدستی مردی به نام رضا انجام می‌داده است.

با این اعترافات، جست‌وجو برای دستگیری رضا آغاز شد و ماموران با زیر نظر گرفتن تمامی پاتوق‌های وی موفق شدند بامداد 10 شهریور، او را هنگام ورود به خانه یکی از دوستانش در محله خاک سفید دستگیر کنند.

هر دو متهم در جریان بازجویی‌ها به 20 فقره سرقت از خودروهای در حال حرکت اعتراف کردند و مدعی شدند که تا‌کنون از این طریق حدود 15 میلیون تومان به جیب زده‌اند.

سرهنگ کارآگاه محسن غفاریان، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: برخی از مالباختگان این پرونده رمز کارت عابربانک خود را در گوشه‌‌ای از آن یادداشت کرده بودند که همین باعث شده بود سارقان به راحتی به حساب آنها دستبرد بزنند.

وی افزود: بعد از اعترافات این دو کیف قاپ حرفه‌ای، قاضی قندی‌زاده بازپرس شعبه 8 دادسرای جنایی تهران برای آنها قرار بازداشت صادر کرد و متهمان برای ادامه تحقیقات راهی بازداشتگاه پلیس شدند.