گروه حوادث: پلیس در جست‌وجوی مرد کلاهبرداری است که با خرید خودروهای تصادفی، از مدارک آنها برای فروش خودروهای مسروقه‌ استفاده می‌کرد

راز این مجرم تحت تعقیب زمانی فاش شد که کارآگاهان اداره 2 پلیس آگاهی تهران در جریان سرقت‌ خودروهای سواری در پایتخت قرار گرفتند. تحقیقات کارآگاهان نشان می‌داد سارقان بعد از ربودن این خودروها، آنها را با استفاده از مدارک خودروهای تصادفی به فروش می‌رسانند و از این طریق پول هنگفتی به جیب می‌زنند.

با مشخص شدن این موضوع، بررسی‌ها برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد و ماموران با شناسایی تعدادی از افرادی که بی‌خبر از همه جا خودروهای مسروقه را خریداری کرده بودند، متوجه شدند فروشنده این خودروها یکی از متهمان سابقه‌دار به نام تورج است.
بررسی‌های پلیس نشان می‌داد که تورج سابقه زیادی در فروش خودروهای مسروقه با روش سند نمره کردن دارد. شگرد این مرد به این صورت بود که وی بعد از خرید خودروی تصادفی، خودرویی هم رنگ و هم مدل با آن سرقت می‌کرد. سپس مشخصات خودروی مسروقه را در سند خودروی تصادفی وارد می‌کرد و آن را به قیمت هنگفتی به مشتریانش می‌فروخت.

با این اطلاعات دستور بازداشت تورج صادر شد اما بررسی‌ها نشان می‌داد که این مرد بدون بر جا گذاشتن ردی از خودش ناپدید شده است.

شناسایی کنید

سرهنگ کارآگاه بهروز رهبریان، معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به سوابق متعدد تورج در زمینه فروش خودروهای سرقت شده و احتمال ارتکاب جرایم مشابه دیگر از سوی متهم، دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه 27 تهران، دستور انتشار عکس بدون پوشش چهره متهم را صادر کرده و از شهروندان خواسته درصورت داشتن هر گونه اطلاعاتی از این مرد، آن را با شماره تلفن‌های 51055602، 51055126 و 51055502 به پلیس اطلاع دهند.