موتور XB-۱ هوای مافوق‌صوت آهسته را به سرعت‌های مافوق‌صوت جذب و به طور مؤثر انرژی جنبشی را به انرژی فشار تبدیل می‌کند و به موتورهای جت معمولی اجازه می‌دهد تا XB-۱ را از برخاستن تا پرواز مافوق‌صوت تامین کنند.

همشهری آنلاین - یکتا فراهانی: نمایشگر XB-۱ پایه و اساس طراحی و توسعه Overture، هواپیمای مافوق‌صوت بوم را فراهم می‌کند. XB-۱ از آیرودینامیک بهینه‌شده دیجیتال، کامپوزیت‌های فیبر کربن، ورودی‌های موتور مافوق‌صوت پیشرفته و سیستم دید واقعیت افزوده برای دید برخاست و فرود استفاده می‌کند.




بوم سوپرسونیک

جت XB-۱ بوم سوپر نیک در هفتمین پرواز آزمایشی رکورد سرعت جدیدی را ثبت کرد. این جت در طول پرواز آزمایشی به ۰.۸۲ ماخ رسید، نزدیک به ۱ ماخ سرعت صوت. هواپیمای XB-۱ بوم سوپرسونیک در آخرین پرواز آزمایشی خود رکورد سرعت جدیدی را به نام خود ثبت کرد.



بیشتر بخوانید:

شکستن دیوار صوتی

شرکت کلرادو در حال کار بر یک برنامه آزمایش پرواز هواپیمای نمایشگر مافوق‌صوت XB-۱ است که آخرین پرواز آزمایشی خود را در ۵ نوامبر انجام داده است. این هفتمین پرواز از ۱۰ پرواز آزمایشی مادون صوت برنامه ریزی شده برای تأیید عملکرد و کنترل XB-۱ بود؛ قبل از تلاش برای رسیدن به سرعت های مافوق صوت.

در طول پرواز آزمایشی ۵ نوامبرکه ۵۵ دقیقه به طول انجامید، XB-۱ به ارتفاع ۲۳۰۱۵ فوت (۷۰۱۵ متر) و حداکثر سرعت جدید ۶۲۹ مایل در ساعت (۱۰۱۲ کیلومتر در ساعت) رسید. این بدان معناست که هواپیما به ۰.۸۲ ماخ رسیده است که نقطه عطفی در پیشرفت آن به سمت عبور از آستانه ۱ ماخ و شکستن دیوار صوتی است. جت در طول پرواز آزمایشی به ۰.۸۲ ماخ رسید، نزدیک به ۱ ماخ - سرعت صوت.







هواپیمای نمایشگر مافوق صوت

مقامات بوم سوپرسونیک در بیانیه ای که نتایج پرواز آزمایشی ۵ نوامبر را منتشر کردند، گفتند: XB-۱، هواپیمای نمایشگر مافوق صوت بوم، به پیشروی خود به سمت سرعت ۱ ماخ ادامه می دهد.
پرواز هفت بر انبساط پاکت فلاتر و آزمایش فشار کابین خلبان تمرکز داشت تا از عملکرد ایمن و کیفیت هندلینگ با نزدیک شدن XB-۱ به سرعت های مافوق صوت و ارتفاعات بالاتر اطمینان حاصل کند.

دریافت چراغ سبز FAA

هواپیمای آزمایشی XB-۱ بوم برای پرواز مافوق‌صوت چراغ‌سبز FAA دریافت می‌کند. XB-۱ اولین پرواز خود را در اوایل سال جاری در ۲۲ مارس انجام داد. سریع ترین پروازی که این هواپیما در پروازهای آزمایشی قبلی انجام داده بود ۰.۶۹ ماخ بود.
به گزارش سایت space طی آخرین پرواز XB-۱، آزمایشات سیستم هیجان فلوتر (FES) با سرعت ۰.۷، ۰.۷۵ و ۰.۸ ماخ انجام شد. بر اساس این بیانیه، تست‌های فلاتر کمک می‌کنند تا اطمینان حاصل شود هیچ فعل و انفعال نامطلوبی بین جریان هوا در اطراف وسیله نقلیه و ساختار هواپیما در افزایش سرعت وجود ندارد.

آزمایش فشار کابین خلبان

این تیم با رسیدن به بالاترین ارتفاع خود، آزمایش نهایی فشار کابین خلبان را در حداکثر اختلاف فشار انجام داد و نشان داد که هواپیما آماده است تا ۳۰۰۰۰ فوت (۹۱۴۴ متر) حرکت کند؛ ارتفاعی که XB-۱ هنگام رسیدن به مافوق صوت در آن پرواز خواهد کرد.

کارآمدتر کردن سفرهای هوایی

مقامات مطرح در بوم سوپرسونیک در بیانیه ای گفتند XB-۱ به عملکرد خود در سرعت‌های سریع‌تر و ارتفاع‌های بالاتر ادامه می‌دهد و به تدریج پوشش پرواز را گسترش می‌دهد تا هواپیما و تیم را برای شکستن دیوار صوتی با سرعت ۱ ماخ آماده کند.

عملکرد XB-۱ پایه و اساس طراحی و توسعه پروژه شاخص این شرکت به نام Overture را فراهم می‌کند؛ یک هواپیمای مافوق‌صوت برنامه‌ریزی شده باهدف سریع‌تر و کارآمدتر کردن سفرهای هوایی.