فرانک عطیف: اینترنت سرعت ارتباط آدم‌ها را زیرورو کرده است. و حالا شرکت پست سوئیس امیدوار است بتواند همین کار را برای پست حلزونی و معمولی انجام بدهد.

این شرکت سرویسی را به نام «جعبه پست سوئیس» ارائه می‌کند. به کمک این سرویس مشتریان نامه‌های فیزیکی‌شان را از طریق اینترنت دریافت می‌کنند!

سیستم مورد نظر ابتدا توسط شرکت «ارث کلس میل» (Earthclass mail) در سیاتل تولید شد و در سراسر دنیا مشتری و طرفدار دارد.

نامه‌ها در ازای حدود 20 هزار تومان در ماه به یک محل مخفی و امن در زوریخ فرستاده می‌شوند. در این محل پاکت نامه  اسکن و یک تصویر به پست الکترونیکی مشتری ارسال می‌شود. سپس آنها تصمیم می‌گیرند که نامه‌شان توسط یک کارمند مطمئن و قسم خورده برای رازداری، باز و اسکن شود یا آن را دور بیندازد.

«فرانک مارشالر»، معاون اجرایی این شرکت می‌گوید به کمک سرویس مورد نظر مشتریان می‌توانند وقتشان را فقط صرف خواندن نامه‌هایی کنند که می‌خواهند.

کار مشترک‌گیری با یک گروه کوچک هدف آغاز شد. در حال حاضر این شرکت پستی در آلمان و سوئیس خدمات می‌دهد و قصد دارد تا پایان امسال کارش را در فرانسه، ایتالیا و اتریش هم آغاز کند.

این سرویس خودش را با قدرت اینترنت وفق می‌دهد؛ اینترنتی که پست الکترونیکی، اسناد با قالب تصویری و نصب و بارگذاری فایل را جایگزین پست حلزونی کرده است.