تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۱

نیویورک: والدین یک نوزاد به طور حتم تا آخر عمر مشخصات شخصی فرزند سوم خود را اعم از تاریخ تولد و وزن هنگام تولدش فراموش نخواهند کرد

داستان از این قرار است که فرزند این خانواده در روز نهم نهمین ماه از سال 2009 میلادی چشم به جهان گشود. جالب اینکه هنگامی که کارکنان بیمارستان نوزاد را روی ترازو گذاشتند وزن وی 9 پوند و 9 اونس اعلام شد.

جالب‌تر اینکه این کودک در ساعت 9 و 9 دقیقه صبح چشم به جهان گشود. والدین کودک وجود عدد 9 را در تمام مشخصات نوزادشان به فال نیک گرفته‌اند و در تلاش هستند تا در صورت موافقت شهرداری پلاک خانه‌شان را به عدد 9 تغییر بدهند.

کبوتر، سریع‌تر از اینترنت

کیپ‌تاون: بزرگ‌ترین شرکت عرضه کننده خدمات اینترنت در آفریقای جنوبی ثابت کرد که سرعت انتقال اطلاعات در این کشور با کبوتر بسیار بیشتر از سرعت انتقال از طریق اینترنت است. به نوشته یکی از خبرگزاری‌های محلی این کشور، یک کبوتر 11 ماهه مسافتی به طول 80 کیلومتر را طی یک ساعت و 8 دقیقه با پرواز کردن پشت سرگذاشت.

این در صورتی است که انتقال اطلاعات از مبدا پرواز کبوتر تا مقصد از طریق اینترنت در حدد 2 ساعت و 6 دقیقه و 57 ثانیه به طول انجامید؛ آن هم در شرایطی که طی این مدت طولانی تنها 4 درصد اطلاعات مورد نظر به مقصد رسید.

البته گفته می‌شود که سرعت اینترنت در آفریقای جنوبی پیش از آغاز رقابت‌های جام جهانی 2010 با راه‌اندازی یک فیبر نوری جدید چند برابر خواهد شد. اما تا آن زمان مردم این کشور باید کند بودن سرعت اینترنت را تحمل کرده و حتی از کبوتر برای انتقال اطلاعات استفاده کنند.

مرگ دیرتر با پیاده‌روی

لندن: تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد که پیاده‌روی زمان مرگ را به تاخیر ‌می‌اندازد. محققان می‌گویند در صورتی که سالمندان به طور روزانه زمان مشخصی را به پیاده‌روی اختصاص دهند تا 50 درصد احتمال مرگ زودرس در آنها کاهش می‌یابد.

کارشناسان بر این باورند که یکی از مهمترین عوامل مرگ و میر در بین سالمندان بی‌تحرکی آنهاست که زمینه‌ساز ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها می‌‌شود. این در حالی است که تنها با یک پیاده‌روی ساده می‌توان بدن را به تحرک واداشت.

البته پزشکان توصیه می‌کنند از آنجایی که بدن سالمندان بسیار آسیب‌پذیر بوده و تعداد زیادی از سالمندان به پوکی استخوان دچارند، حتما در هنگام پیاده‌روی از کفش مناسب استفاده کنید و در مکان ویژه پیاده‌روی این اقدام را انجام دهید.

محققان این نکته را خاطرنشان می‌کنند که با پیروی از یک الگوی سالم برای زندگی می‌توان مدت بیشتری عمر کرد.

فرار جمعیت از دوبی

دوبی: با وجود اینکه دوبی در سال‌های اخیر به لحاظ اقتصادی، رشد بسیار خوبی داشته است و بسیاری از افراد از سراسر جهان به این شهر رفتند تا از فرصت خوب سرمایه‌گذاری و سود حاصل از آن بهره‌مند شوند اما رو به سقوط رفتن شرایط اقتصادی دوبی چشم‌‌انداز اقامت در آن را بسیار مبهم کرده است.

بسیاری از اقتصاددانان بر این عقیده‌اند که در صورت ادامه وضعیت بد اقتصادی، این شیخ‌نشین، رفته رفته خالی از سکنه خواهد شد چراکه جمعیت قابل توجهی از ساکنان دوبی در واقع افرادی هستند که از دیگر کشور‌ها برای بهبود شرایط اقتصادی‌شان به این شهر آمده‌اند.

از سوی دیگر تعداد بسیار زیادی از افراد فعال در پروژه‌های عمرانی دوبی هم خارجی‌ها هستند که در صورتی که دستمزد خود را به موقع دریافت نکنند این شهر را ترک خواهند کرد و به این ترتیب پروژه‌های ساختمانی هم با بحران مواجه خواهدشد.