به گزارش همشهریآنلاین، رضا صفیخانی معاون خدمات شهری و محیط زیست سازمان بازرسی گفت: باهدف ارائه تمهیدات لازم در فصول پر بارش سال و همافزایی نهادهای نظارتی و دستگاههای اجرایی در ارائه خدمات بهینه به شهروندان ، پیامهای ۱۳۷ پلاس طی یک سال گذشته با موضوع آبگرفتگی بررسی شد.
وی اظهار کرد: در بازه زمانی یک ساله حدود ۹۰۰۰ پیام شهروندان با موضوع آبگرفتگی و آب ماندگی در سطح معابر رسیدگی و نسبت به آسیبشناسی موضوع و احصاء علل وقوع آنها با در نظر گرفتن منشأ خدمات شهری یا عمرانی در سطح معابر شهری به تفکیک مناطق اقدام شده است.
صفیخانی با بیان اینکه پس از هر بارش، تمام نقاط آبگیر و آبگرفتگیها مورد پایش و ارزیابی قرار گرفته و به شهرداریهای مناطق ۲۲ گانه جهت رفع ابلاغ شده و تا برطرفشدن کامل مشکلات و ایرادات در دستور کار همکاران این سازمان قرار میگیرد، افزود: مقرر شده است تا همه مناطق ۲۲گانه فهرست تمامی نقاط آسیبپذیر و مستعد بحران در زمانهای بارش اخیر را احصاء و برنامه زمانبندی بهمنظور رفع سریع اشکالات را ارائه کنند؛ همکاران سازمان بازرسی در حوزه خدمات شهری نیز پیگیریها و مساعدتهای لازم را برای حل کامل مشکلات به عمل خواهند آورد.
معاون خدمات شهری و محیط زیست سازمان بازرسی با اشاره به اهمیت مضاعف اقدامات پیشگیرانه در مدیریت شهری و ضرورت رفع مشکلات و علل آبگرفتگی، تأکید کرد: با تدابیر اجرایی در خصوص نگهداری و کنترل انهار و نقاط آبگیر و همچنین فرهنگسازی شهروندان، میتوان از وقوع حوادث جدی و آسیبزا در این بخش پیشگیری کرد.