تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۶:۳۴

بیژن ذوالفقارنسب: معتقدم پرسپولیس و استقلال امسال در رقابت‌های لیگ برتر شانس بالایی برای کسب عنوان قهرمانی دارند.

 یک باور همیشه ذهن این دو تیم را به خود مشغول می‌کند اینکه همواره باید جزو بهترین‌ها باشند. وقتی به شرایط دو تیم نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که هر دو تیم در فصل نقل‌وانتقالات تغییرات زیادی داشته‌اند. این تغییرات در کادر فنی و بازیکنان مشهود است. در پرسپولیس، کرانچار عملکرد نسبتا خوبی داشته است. او یک مربی معتبر اروپایی به حساب می‌آید.

 این درحالی است که پرسپولیس به عقیده من بازیکنان خوبی را نیز جذب کرده است و می‌تواند در ادامه با تقویت خط حمله خود حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. آنچه مسلم است استقلال نیز شرایط خوبی دارد. آنها بازی‌های خود را با برد پشت سر می‌گذارند. در ضمن از حضور مدیری خوشفکر به نام آشتیانی بهره‌مند هستند.

معتقدم آشتیانی در باشگاه استقلال روند خوبی پیش گرفته و نظم جدیدی به باشگاه داده است. از این گذشته استقلال یک امتیاز مهم را به خود می‌بیند و آن حضور روته‌مولر است، شخصی که می‌تواند به ساختار فنی باشگاه استقلال کمک کند مشروط بر اینکه از دانش او استفاده حداکثری به عمل آید و به نفر چندمی تبدیل نشود. با همه این حرف‌ها معتقدم تیم‌هایی مثل پرسپولیس و استقلال به دلیل هواداران بیشماری که در فوتبال دارند حتی قبل از شروع مسابقات لیگ نیز 50 درصد شانس قهرمانی دارند.

50درصد دیگر را نیز بقیه عوامل شکل‌خواهند داد، عواملی مثل مدیریت، کادرفنی، بازیکنان و مجموعه اعضایی که برای موفقیت تیم تلاش می‌کنند. حتی به جرات می‌توانم بگویم پرسپولیس و استقلال اگر تا هفته دهم نیز نتوانند نتایج خوبی به دست آورند و بعد در هفته یازدهم تصمیم بگیرند در لیگ برتر اتفاق تازه‌ای رقم بزنند، بی‌تردید موفق خواهند شد. در نهایت می‌خواهم بگویم پرسپولیس و استقلال امسال بالای 50درصد شانس قهرمانی دارند و می‌توانند جزو چهار تیم نخست لیگ برتر قرار بگیرند.