تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۹:۴۱

دهلی‌نو: طبق تازه‌ترین نظرسنجی‌های انجام شده مردم به اندازه حملات تروریستی از دچار شدن به ویروس آنفلوانزای خوکی هراس دارند

و این نکته دانشمندان را بر آن داشته است تا با سرعت بیشتری برای  مقابله با این ویروس و کشف داروی آن گام بردارند.گزارش‌ها حاکی از آن است که تحقیقات دانشمندان نشان داده فضولاتی که از گاو به‌دست می‌آید، احتمالا می‌تواند در مقابله با ویروس آنفلوانزای خوکی موثر باشد و حتی آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری را کاهش دهد.

البته همچنان بررسی‌ها در این زمینه ادامه دارد و محققان در حال بررسی تاثیر لبنیات تهیه شده از شیر گاو برای مقابله با این ویروس هستند.

گروگانگیری به خاطر پیتزا

ملبورن: مردی که پسرخاله 4 ساله یک زن میانسال را به خاطر یک جعبه پیتزا گروگان گرفته بود، به زندان افتاد. این مرد که کارگر یک پیتزا فروشی است، مامور شد تا پیتزای مخلوطی را که این زن سفارش داده بود به خانه‌اش ببرد اما شلوغ بودن و سفارش‌های زیاد رستوران موجب شد تا این جعبه پیتزا با تاخیری یک ساعته به دست مشتری برسد و در همین زمان بود که این زن اعلام کرد به نشانه اعتراض به این تاخیر طولانی پول پیتزا را نمی‌پردازد.

کارگر رستوران که از این رفتار مشتری به شدت غافلگیر شده بود، پسربچه 4 ساله‌ای را که به همراه دخترخاله‌اش جلوی در ایستاده بود تا پیتزا را تحویل بگیرد، گروگان گرفت. البته بلافاصله پلیس در محل حاضر شد و این مرد را دستگیر کرد. او به خبرنگاران گفت که تنها به شوخی این پسربچه را گروگان گرفته بود تا پول پیتزا را بگیرد و هرگز گمان نمی‌کرد که این اقدامش او را به زندان بیندازد.

حمله از نوع پلنگی

ویتنام: نگهبان باغ‌وحش به همراه کارگر دیگری که مسئولیت غذا دادن به حیوانات باغ‌وحش را بر عهده داشتند، بر اثر حمله یک پلنگ وحشی به شدت زخمی شدند. با وجود اینکه معمولا پلنگ‌ها در محیط‌های بسیار حفاظت شده‌ای در باغ‌وحش‌ها نگهداری می‌شوند که ارتفاع دیوار‌های آن به 5 تا 6 متر می‌رسد، این حیوان در یک فرصت مناسب از باز بودن در استفاده کرد و وارد فضای باغ‌وحش شد.

در شرایطی که نگهبانان تلاش می‌کردند جمعیت حاضر در باغ‌وحش را به سوی مکانی امن هدایت کنند، پلنگ وحشی که به تازگی غذا خورده بود به نگهبانش حمله کرد و او را به شدت زخمی کرد. این حیوان حتی به ماموری که هر روز به او غذا می‌داد هم رحم نکرد و او را نیز با دندان‌های تیزش زخمی کرد.

البته هنوز مشخص نیست انگیزه این پلنگ وحشی از حمله به افرادی که با آنها آشنا بوده، چیست اما خوشبختانه این حیوان به دام افتاد و به دیگر افرادی که در باغ‌وحش حضور داشتند آسیبی نرسید.

ترس اشتباهی

دوبلین: مسافران پروازی که راهی پاریس بودند به دلیل شنیدن اعلامیه‌ای که به اشتباه پخش شده بود، دچار استرس زیادی شدند.20 دقیقه پس از پرواز صدایی در هواپیما پخش شد که به زبان انگلیسی اعلام کرد هواپیما دچار نقص فنی شده و ناچار به فرود اضطراری است.

در حالی که مسافران به شدت هیجان‌زده شده بودند و نظم هواپیما به‌هم خورده بود، اعلامیه‌ای به زبان فرانسوی پخش شد که در آن اعلام شد تکان‌های شدید هواپیما ناشی از چاه‌های هوایی است و جای نگرانی وجود ندارد.

هرچند خلبان به سرعت متوجه این اشتباه شد و شخصا مسافران را در جریان قرار داد اما پیامد‌های ناشی از استرس وارد شده به مسافران تا پایان پرواز وجود داشت و بسیاری از مسافران خود را آماده تکان‌های شدید هواپیما کردند. به گفته خلبان، سیستم صوتی به اشتباه هشدار فرود اضطراری را به زبان انگلیسی پخش کرده بود.