مهدی ربوشه: حمید درخشان حالا در شرایطی که تیمش را صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر می‌بیند با روش متفاوتی به استقبال منتقدانش می‌رود.

 او تاکید می‌کند که قصد تسویه‌حساب با هیچکس را ندارد. وی که پیش از شروع رقابت‌های لیگ توسط برخی افراد به طور مداوم مورد انتقاد قرار می‌گرفت، حالا با پیروزی مقابل حمید استیلی شرایط کاملا متفاوتی را تجربه می‌کند. پیکان حالا تازه‌ترین صدرنشین لیگ‌برتر است.

  • آقای درخشان، تیم شما صدرنشین شد. آیا این اتفاق پاسخی برای منتقدان بود؟

اجازه بدهید از این صدرنشینی مغرور نشوم. فوتبال مجموعه‌ای از آدم‌های مختلف است؛ مربی، بازیکن، مدیران، منتقدان و رسانه‌ها. من قصد تسویه‌حساب با هیچکسی را ندارم. مثل خیلی‌ها نمی‌گویم این صدرنشینی دهان منتقدان را بست. چون انتقاد سازنده همیشه به ما کمک می‌کند که راه را بهتر بشناسیم. اما غرض‌ورزی چیز دیگری است.

  • آیا عده‌ای در مورد شما دست به غرض‌ورزی زدند؟

برخی انتقادها مغرضانه بود. هنوز بازی‌های لیگ شروع نشده بود که می‌گفتند درخشان نمی‌تواند با پیکان موفق شود. حالا ما در پایان هفته ششم صدرنشین هستیم. خوشحالیم اما قصد تسویه‌حساب یا خط‌ونشان کشیدن برای دیگران را نداریم. چون در فوتبال هزار و یک اتفاق می‌افتد. اگر از جایگاه خود مراقبت نکنیم زمین می‌خوریم.

  • آقای درخشان، شما مقابل یک پرسپولیسی به صدرنشینی رسیدید. نظرتان چیست؟

اصلا برای من شیرین نبود که با شکست‌دادن یک پرسپولیسی به صدر جدول برسیم. واقعا احساس خوبی نداشتم که حمید استیلی، دوست دیرینه‌ام را شکست داده‌ام. اگرچه او و تیمش فوق‌العاده بودند. آنها خیلی خوب بازی کردند و من اطمینان دارم استیلی در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. کاش با پیروزی مقابل استقلال صدرنشین می‌شدیم.

  • آیا این حرف یک تعارف معمولی است؟

ابدا اینطور نیست. من، مایلی‌کهن و استیلی پرسپولیسی‌های لیگ هستیم.
هر 3 نفر ما از پیروزی‌های یکدیگر خوشحال می‌شویم. واقعا فرقی ندارد که کدامیک موفق شده‌ایم مهم این است که  ما با یکدیگر ارتباط صمیمانه‌ای داریم.

  • با این حساب بهتر نبود مقابل استقلال صدرنشین می‌شدید؟

(می‌خندد). بله، اگر مقابل استقلال به صدرنشینی می‌رسیدیم، پیروزی‌مان بسیار لذت‌بخش و شیرین‌تر بود. به هرحال آنها همیشه رقیب ما هستند. در هر تیمی که فعالیت کنیم به عنوان یک پرسپولیسی قدیمی دوست داریم آنها را شکست بدهیم. وقتی استیلی چند هفته پیش صدرنشین بود من خوشحال بودم. حالا نوبت استیلی است که به خاطر موفقیت من خوشحال شود.

  • اما خیلی‌ها معتقدند صدرنشینی پیکان دوام چندانی نخواهد داشت. نظر خودتان چیست؟

ما از اول هم به دنبال صدرنشینی نبودیم. تلاش ما این است که هر هفته بازی‌های بهتری را به نمایش بگذاریم. خوشبختانه مدیریت باشگاه، این مسئله را به خوبی درک کرده است. تا وقتی که مدیران باشگاه از تیم ما حمایت می‌کنند مطمئن باشید ما هم با تمام وجود سعی می‌کنیم موفقیت و پیروزی‌های خود را تداوم ببخشیم.

  • چگونه‌ این شرایط را حفظ  می‌کنید؟

حفظ این شرایط به مدیریت باشگاه بستگی دارد. آنها همانطور که تاکنون به خوبی از ما حمایت کرده‌اند از این به بعد هم کادر فنی و بازیکنان را همراهی خواهند کرد. ما یک تیم جوان داریم که بیش از هر چیز دیگر به حمایت و همراهی باشگاه نیاز دارد تا با انگیزه‌های بیشتری به کارش ادامه دهد.

  • صدرنشینی به پیکان تعلق دارد. آنچه  در این بین به شما مربوط می‌شود چیست؟ آیا قصد دارید از احساس شخصی خود حرف بزنید؟

همانطور که گفتید این صدرنشینی به تیم ما، کارگران زحمتکش ایران‌خودرو و مدیران باشگاه تعلق دارد اما آنچه می‌خواهم بگویم این است که من به کسی بدهکار نیستم. از کسی هم چیزی طلب ندارم. این من هستم؛ حمید درخشان. خواهشم این است که من را هم ببینید و به من کمک کنید تا توانایی‌های فنی‌ام را به همه نشان بدهم.

  • در‌آینده می‌خواهید به چه نقطه‌ای برسید؟

وقتی بازیکن پرسپولیس بودم بزرگ‌ترین آرزویم رسیدن به تیم ملی بود. حالا هم همین‌طور. بزرگ‌ترین افتخار در دوره مربیگری‌ام این است که روزی سرمربی تیم ملی شوم. می‌خواهم سرمربی تیم ملی شوم. جایگاه من بالاتر از این حرف‌هاست. ادعا نمی‌کنم اما انگیزه‌های زیادی دارم. می‌خواهم یک بار دیگر به همه ثابت کنم که همواره فوتبال را علمی دنبال کرده‌ام.

  • بالاخره موفق شدید علی کریمی را متوقف کنید. اینطور نیست؟

من اینطور فکر می‌کنم. 3 بازیکن را مامور کرده بودم که از علی کریمی چشم برندارند. کریمی را مهار کردیم. اگرچه آنها بازیکنان خیلی خوبی دارند. آنچه که اهمیت دارد این است که بازی استیل‌آذین دیگر تمام شد. باید به بازی بعدی فکر کنیم. اگر بخواهیم فعلا به صدرنشینی فکر کنیم خیلی زود به مشکل برمی‌خوریم.