برنامه طنز سیاسی اجتماعی «پاورقی» که با نگاهی طنز به رویدادهای سیاسی و اتفاقات روز ایران و دنیا می پردازد، به بازدید ۱۰ میلیونی در تلوبیون رسید.

همشهری آنلاین: برنامه «پاورقی» که طنزی متفاوت و بدون روتوش در شبکه دو سیماست و ابایی از پرداختن به مسائل روز جامعه ایران و جهان ندارد، در تلوبیون به رکوردی جالب توجه رسید.

این برنامه سعی می‌کند با بررسی دقیق و موشکافانه حوادث و وقایع روز دنیا، به‌ خصوص از منظر سیاسی، نگاهی را ترویج کند که معمولا نقطه مقابل نگاهی است که در رسانه‌های آن‌ور آبی یا شبکه‌های اجتماعی جریان دارد. «پاورقی» یک خبر واقعی را که زمینه‌ای سیاسی یا اجتماعی دارد می‌گیرد و آن را از نگاه متفاوتی که معمولا در جامعه به آن نگاه نشده تحلیلی طنزآمیز می‌کند. برای نمونه، در این برنامه ویدئوهایی از مسائل و مشکلاتی که در زندگی روزمره شهروندان کشورهای غربی وجود دارد به نمایش درمی‌آید و مجری این برنامه پرسش‌هایی درباره اینکه چرا این مسئله عادی در یک کشور غربی صرفا یک مسئله کوچک اجتماعی است اما اگر در کشور ما اتفاق بیفتد یک مسئله بزرگ سیاسی است شوخی می‌کند.

جالب است که این برنامه حتی انتقادهایی را که به آن می‌شود پخش می‌کند و اساسا منکر آن نیست که نوع نگاهش به مسائل مختلف مخالفانی دارد که شاید نگاه آنها را برنتابند و این نوع تحلیل را زیر سوال می‌برند.

حالا این برنامه که به تهیه کنندگی و کارگردانی مهراد نجفی شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹:۴۵ به روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود، توانست به بازدید ۱۰ میلیونی در تلوبیون دست پیدا کند.

تعداد بازدیدهایی یک برنامه تلویزیونی در تلوبیون نشان‌دهنده میزان پیگیری آن از سوی مخاطبان است. در واقع میزان محبوبیت برنامه‌های سیما را می‌توان از طریق تعداد بازدید آنها در تلوبیون تخمین زد. «پاورقی» برنامه‌ای است که با حاشیه هم غریبه نیست و با توجه به حساسیت‌های سوژه‌هایش واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی به آن نشان داده می‌شود.

برنامه «پاورقی» در بخش‌هایی چون باغ اروپا، جوالدوز، صداهای شما و... و نیز پخش تصاویر خبری و رویدادهای متنوع سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و... از سراسر جهان و بیان آنها در قالب‎‌های طنز در جهت آگاهی بیش‌تر و افزایش سواد رسانه‌ای بینندگان و مخاطبان این برنامه گام برمی‌دارد.

منبع: همشهری آنلاین