تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۶

منهتن: مردی که با ظاهر شدن در نقش پلیس قصد داشت از مردم اخاذی کند، به دام پلیس افتاد.

این مرد جوان خودرو‌اش را به شکل خودرو‌های پلیس درآورد و روی سقف آن هم یک آژیر نصب کرد.

او سپس لباس فرم پلیس را پوشید و در حالی که در خیابان‌ها حرکت می‌کرد، جلوی برخی رانندگان متخلف را می‌گرفت و به این ترتیب به جای اینکه آنها را جریمه کند، از این رانندگان رشوه می‌گرفت اما یک روز یک بدشانسی آورد و خودرویی را متوقف کرد که راننده آن شهردار بود.

شهردار به این پلیس قلابی مشکوک شد و پس از اینکه از او مدارک شناسایی خواست، متوجه شد که این مرد پلیس نیست و به این ترتیب او به دام پلیس‌ واقعی افتاد.

اشتباه سودمند

تگزاس: با وجود اینکه مامور پلیس، نشانی محل ماموریتش را اشتباه متوجه شده بود اما باز هم دست خالی به اداره بازنگشت. ماجرا از این قرار بود که وی برای دستگیری ساکنان یک خانه که با همسایگانشان درگیر شده بودند عازم ماموریت شد اما از آنجایی که نشانی محل را اشتباه یاداشت کرده بود، زنگ خانه‌ای را در محله‌ای دیگر به صدا درآورد.

او هنگامی که مشاهده کرد کسی پاسخگو نیست با مشت به در کوبید و به ساکنان خانه هشدار داد. در همین حال بود که یک مرد میانسال، در حالی که دستانش را به نشانه تسلیم بالای سرش برده بود، جلوی در ظاهر شد.

این مرد در لحظه اول اعتراف کرد که در حیاط خانه‌اش ماری‌جوانا کاشته است. به این ترتیب پلیس او را دستگیر کرد و گروهی دیگر مسئول رسیدگی به اوضاع خانه‌ای شدند که ساکنانش به زد و خورد با همسایگانشان پرداخته بودند. البته این بار به نشانی ماموریت، توجه ویژه‌‌ای اعمال شد.

فیل بازیگوش

سئول: یک زن ادعا کرده است که توسط یکی از حیوانات باغ‌‌وحش مجروح شده است. این زن 35 ساله می‌گوید که در باغ‌وحش در حال تماشای حیوانات بوده که ناگهان یک فیل عظیم‌الجثه با خرطومش سنگی بر‌می‌دارد و با آن به سر او ضربه می‌زند.

این در حالی است که هیچ شاهدی این صحنه را ندیده و از سوی دیگر دوربین مداربسته هم در این قسمت از باغ‌وحش وجود ندارد تا صحت ادعای این زن را ثابت کند. گفتنی است این زن قصد دارد بابت آسیب‌دیدگی‌اش از باغ‌وحش غرامت بگیرد و حتما باید ادعایش را ثابت کند.

به گفته او مقصر مقامات باغ‌وحش هستند که به اندازه کافی نسبت به تامین امنیت بازدیدکنندگان و کشیدن حصار دور حیوانات حساسیت نشان نمی‌دهند. البته مقامات باغ‌وحش معتقدند این زن ادعای بی‌پایه و اساسی را مطرح کرده است تا از این راه پول زیادی به جیب بزند.

ماسک زدن ممنوع

بولیوی: شیوع آنفلوانزای خوکی در سراسر جهان نگرانی‌های زیادی به وجود آورده است و مردم تلاش می‌کنند با هر وسیله ممکن از ابتلا به این ویروس جلوگیری کنند. یکی از این وسایل ماسک‌های تنفسی است که مردم از طریق قرار دادن آن مقابل بینی و دهان تا حدودی ابتلا به این ویروس را کنترل می‌کنند.

این در حالی است که رواج یافتن استفاده از این ماسک‌ها به فرصتی برای سوء‌‌استفاده سارقان تبدیل شده است و آنها به این وسیله سود زیادی را نصیب خود کرده‌اند. برخی از سارقان با استفاده از این ماسک‌ها وارد بانک می‌شوند و از آنجایی که احتمال شناسایی چهره‌شان کمتر است، دست به سرقت می‌‌زنند.

به همین دلیل مقامات اخیرا استفاده مشتریان بانک از ماسک‌ها را ممنوع اعلام کرده و تاکید کرده‌اند که مشتریان باید هنگام حضور در شعبه بانک ماسک را از صورتشان بردارند.