گروه بورس: لغو ناگهانی عرضه سهام شرکت مخابرات در روز چهارشنبه، حاشیه‌های فراوانی را درخصوص این عرضه به‌وجود آورد

اما با وجود اهمیت این خبر و شوک جدید در بازار سرمایه، هنوز هیچ مقام رسمی، دلایل لغو عرضه سهام شرکت مخابرات را به‌صورت شفاف اعلام نکرده است.

به گزارش همشهری، در شرایطی که قرار بود روز گذشته 50 درصد از سهام شرکت مخابرات در بورس به دست بخش خصوصی سپرده شود، اما در آخرین دقایق روز سه‌شنبه، سازمان خصوصی‌سازی‌ با ارسال نامه‌ای به بورس تهران اعلام کرد که سهام شرکت مخابرات تا اطلاع ثانوی عرضه نخواهد شد. هنوز از محتوای این نامه اطلاع کاملی در دست نیست.

تازه‌ترین گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن دارد که سهام شرکت مخابرات هرگز در بورس عرضه نخواهد شد.از سوی دیگر شایعات دیگری حکایت از آن دارد که حضور خریدار تازه‌ای در رقابت برای خرید سهام شرکت مخابرات که خواستار وقت بیشتری برای آماده‌سازی‌ خود شده، دلیل تاخیر در عرضه سهام شرکت مخابرات بوده است.

گفته می‌شود این خریدار شرکت کیوتل قطر است. اگر چه رئیس هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی‌ روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها تاکید کرد که چنین شایعاتی صحت ندارد اما بورس تهران نیز در اطلاعیه خود آورده است: به اطلاع تمامی فعالان بازار می‌رساند عرضه عمده سهام شرکت مخابرات ایران، براساس نامه سازمان خصوصی‌سازی‌ تا اطلاع ثانوی کان‌لم‌یکن اعلام می‌شود.

تکذیب تماس تلفنی

غلامرضا حیدری کرد زنگنه رئیس هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی‌ در این باره گفت: مشکل خاصی در لغو این عرضه وجود ندارد و به‌علت برخی مسائل فنی و در پیش رو بودن تعطیلات عید فطر تصمیم گرفته شد عرضه این بلوک روز چهارشنبه انجام نشود.

وی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این پرسش که آیا لغو عرضه سهام مخابرات به‌دلیل تماس تلفنی دفتر ریاست‌جمهوری بوده، تصریح کرد: چنین مسئله‌ای صحت ندارد.

موضع مخابرات

مدیرعامل شرکت مخابرات هم گفت: لغو عرضه بلوک 51درصدی سهام مخابرات مطمئنا موقتی است؛  چرا که واگذار نشدن این شرکت امکان ندارد.صابر فیضی، با بیان اینکه در نمایشگاه مخابرات چین حضور دارد و شنبه به تهران برمی‌گردد، ادامه داد: دلیل این تصمیم را من هم نمی‌دانم و در تماس با مسئولان سازمان خصوصی‌سازی‌ تاکنون نتوانسته‌ام با مدیران این سازمان گفت‌وگویی داشته باشم.

اظهارات مدیرعامل بورس

در همین حال حسن قالیباف اصل مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار هم درباره دلایل لغو عرضه سهام شرکت مخابرات گفت: شرکت بورس برای انجام عرضه سهام مخابرات آمادگی کامل داشت اما عصر روز سه‌شنبه سازمان خصوصی‌سازی‌ با ارسال نامه‌ای عرضه این تعداد سهام را رسما به زمان دیگری موکول کرد.

وی ادامه داد: دلیل یا دلایل این تصمیم سازمان خصوصی‌سازی‌ را تا این لحظه نمی‌دانم و موفق نشده‌ام با مسئولان سازمان خصوصی‌سازی‌ صحبتی کنم.