گروه شهری: بزرگ‌ترین شهر ورزشی تهران در شمال شرق شهر احداث می‌شود

این خبر روز گذشته طی بازدید معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران از منطقه یک، اعلام شد.

محمد احمدی بافنده، شهردار منطقه یک در این‌باره به همشهری گفت: مجموعه «شهر ورزشی» که قرار است در پارک جنگلی سوهانک احداث شود، شامل یک مجموعه کامل ورزشی و مجموعه پارک آبی در کنار پارک ویژه بانوان است.

به گفته او، در این مجموعه زمین‌ها و امکاناتی برای ورزش‌های تیراندازی، اسب‌سواری، شنا و... احداث شده و یک پیست بزرگ دوچرخه‌سواری نیز ویژه خانواده‌ها در آن راه‌اندازی می‌شود. ضمن اینکه ساخت یک هتل ورزش هم در این مجموعه در دست بررسی است.

شهردار منطقه یک ادامه‌ داد: فاز اول این طرح در زمینی به وسعت 20 هکتار و با هزینه‌ای حدود 20 میلیارد تومان ساخته می‌شود و امید است طی 3 سال به بهره‌برداری برسد.

شایان ذکر است، دیروز محمدهادی ایازی معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران از پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی انجام شده و یا در دست انجام شهرداری منطقه‌یک بازدید کرد. او در این مراسم گفت: مدیریت بهره‌برداری در معاونت‌های اجتماعی و فرهنگی شهرداری باید اصلاح شود.

ایازی با بیان این مطلب در جمع معاونان فرهنگی اجتماعی مناطق در منطقه یک افزود: با توجه به حجم و مقدار سرمایه‌گذاری در فضاهای فرهنگی و اجتماعی باید مدیریت بهره برداری از این مکان‌ها متناسب با سرمایه‌گذاری باشد. وی تاکید کرد: امروز نیاز است که از سرمایه‌های موجود به نحو مطلوب بهره‌برداری شود.

شهردار منطقه یک نیز در حاشیه این بازدید گفت: در منطقه یک شهرداری 10 سرای محله ساخته می‌شود و تا‌کنون 45 پروژه فرهنگی توسط معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه انجام و به بهره برداری رسیده است.