همشهری آنلاین - مهدی چمران درباره دیدگاه فرمانداری درباره جابجایی نمایشگاه خیابان سئول گفت: در ارتباط با این موضوع، فرمانداری مخالفت نکرده است. فرمانداری اعلام کرده که این یک مسئله است که باید فراتر از شورای اسلامی شهر تصمیمگیری شود، نه اینکه مخالف این کار باشند. حتی خود وزارت صمت و سازمان نمایشگاه نیز مخالف این مسئله نیستند. اما وقتی جدول درآمدزایی را اعلام میکنند، به خصوص که درآمدزایی هم دارد، عذرخواهی میکنم که بگویم به خاطر درآمد، سلامت شهر را میفروشند. این موضوع به شدت مورد اعتراض همه شهروندان قرار گرفته و ما به نمایندگی از شهروندان این اعتراض را بارها و بارها تکرار کردهایم. متأسفانه آنها بارها و بارها به این اعتراضات گوش نکردهاند. به همین دلیل، ما اعلام کردیم که شهرداری اجازه ندارد تبلیغات را انجام دهد و اکنون نیز دوباره به شهرداری تکلیف کردیم که اجازه ندارد تابلوهای شهر را برای تبلیغات نمایشگاه سئول اجاره دهد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا هنوز برخی تبلیغات دیده می شود گفت: تبلیغات، تبلیغاتی نیست که شهرداری یا سازمان زیباسازی انجام داده باشد. میدانید که تابلوهای تبلیغاتی اجاره داده میشوند و شرکتهای مختلفی تعداد زیادی از این تابلوها را اجاره کرده و سپس به دیگران اجاره میدهند. بنابراین، این موضوع شامل آنها نمیشود و بردن کار کردن. در غیر این صورت، خود سازمان زیباسازی چنین کاری را انجام نداده و نمیدهد. اگر هم انجام داده باشد، به هر حال کار درستی نکرده و ما بازخواست خواهیم کرد.
پیشنهاداتی برای ورود خودروهای پلاک شهرستان
چمران درباره ورود خودروهای پلاک شهرستان به تهران و فعالیت شان گفت: ما پیشنهاداتی به وزارتخانه کشور ارائه دادهایم. یکی از این پیشنهادات مربوط به اتومبیلهایی است که از شهرستانها به تهران میآیند، به ویژه آنهایی که برای کار مسافرکشی و مشابه آن به این شهر میآیند. مثلاً شاهد هستیم که گروههایی متشکل از ۱۰ تا ۲۰ نفر از یک شهر به تهران میآیند و در مناطقی، حتی شبها، کنار خیابان اتراق میکنند. این افراد معمولاً خانهای در تهران ندارند و پس از مدتی، مثلاً یک ماه یا دو ماه کار کردن، دوباره به شهر خود باز میگردند. به نظر میرسد این روند صحیح نیست.
وی افزود: پیشنهاد میشود برنامهریزیهایی صورت گیرد تا اتومبیلهایی که شماره شهرستان دارند و به تهران میآیند، بتوانند برای مدت محدودی در این شهر بمانند و در مواقع ضروری به کار خود ادامه دهند. این اقدام میتواند به کاهش تعداد خودروهای اضافی در تهران کمک کند.
رئیس شورای شهر تهران در ادامه گفت: علاوه بر این، پیشنهاد دیگری نیز مطرح شده است که خودروهایی که معاینه فنی تهران را ندارند، حق تردد در این شهر را نداشته باشند. بدین ترتیب، تمامی خودروهایی که در تهران تردد دارند، باید معاینه فنی خود را از مراکز معتبر شهرداری تهران دریافت کنند. زیرا نوع معاینه فنی در تهران با سایر نقاط کشور متفاوت است و متأسفانه کیفیت معاینه فنی در برخی مناطق هنوز به استانداردهای لازم نرسیده است.
وی افزود: یا باید کیفیت معاینه فنی در همه نقاط کشور ارتقاء یابد یا اینکه خودروهایی که معاینه فنی تهران را دریافت کردهاند، اجازه تردد در این شهر را داشته باشند. این اقدامات میتوانند به بهبود وضعیت ترافیکی و افزایش ایمنی در تهران کمک زیادی کند.