همشهری آنلاین: فرمانده پلیس راه کشور با پیش بینی افزایش بار ترافیکی محورهای شمالی از اعمال محدودیت‌های جدید تردد در روز دوشنبه 30شهریورماه خبر داد.

سرهنگ علیرضا اسماعیلی با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر به هموطنان به افزایش حجم سفر در جاده های کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون بار ترافیک محورهای کشور عادی است و فقط در محورهای شمالی ترافیک نیمه سنگین مشاهده می شود.

وی با تأکید بر اینکه پیش بینی می شود بار بازگشت مسافران در روز دوشنبه در محورهای کشور بخصوص محورهای شمالی به صورت پر حجم داشته باشیم افزود: در محور هراز تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 14:30 روز دوشنبه از رودهن به آمل ممنوع و این محور از ساعت 16:30 تا 22 از آب اسک به سمت رودهن یکطرفه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تردد موتورسیکلت ها در تمامی بزرگراه ها و جاده های اصلی برون شهری ممنوع است، تصریح کرد: در روز دوشنبه نیز همچنان تردد انواع کامیون و تریلر به جز کامیون ها و تریلرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی در محور هراز از ساعت 14 تا 22 و در محورهای قزوین ـ رشت و ساوه ـ همدان از ساعت 13 تا 22 ممنوع است.

رانندگان وسایل نقلیه باربری که ویژه حمل مواد سوختنی و فاسد شدنی هستند ،هنگامیکه فاقد بارند در محورهایی که محدودیت ترافیکی اعمال می شود مجاز به تردد نیستند.

فرمانده پلیس راه کشور با توصیه به مسافران در خصوص بستن کمربند ایمنی بخصوص کمربند ایمنی صندلی عقب و رعایت قوانین و مقررات رانندگی از رانندگان خواست در صورت مواجهه با توقف مقطعی از انحراف به چپ و راست خودداری کنند.

شماره تلفن 882555555 به طور شبانه روزی آماده پاسخگویی در خصوص آخرین وضع محورها ، محدودیت های جدید و امدادرسانی به هموطنان است.